Ga naar inhoud

C schijf vol en melding klasse is niet geregistreerd


ypy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Sinds kort wil windows een windows 10 update uitvoeren maar deze geeft aan dat er niet genoeg ruimte beschikbaar is op de c schijf. Ook kan ik het windows symbool links onder niet meer aanklikken/openen. En regelmatig verschijnt een melding "klasse is niet geregistreerd" als ik iets wil openen. Internet explorer werkt ook niet meer. Denk dat een en ander met elkaar te maken heeft. De PC sluit hierdoor ook niet meer af.

 

Ik heb al schijfopruiming uitgevoerd maar dit levert niet de benodigde ruimte op om de update uit te voeren.

 

Wie o wie helpt mij uit de brand.

 

Gr Jasper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei... Ik heb via mail geen melding ontvangen dat u een nieuw antwoord geplaatst hebt. Ik merk je antwoord toevallig op. Sorry hoor.

De C partitie heeft inderdaad te weinig vrije ruimte. Die partitie is trouwens met zijn 47 GB opvallend klein. Ik zou haast gaan denken dat er ooit een kloon is uitgevoerd geweest vanaf een grotere schijf naar de huidige schijf van 500 GB (???).

Ik raad je aan minstens 80 GB ruimte vrij te maken aan het begin van de D-partitie en die toevoegen aan de C partitie.

Bewerken van partities is niet zonder risico. Dat laat men best over aan iemand die daar verstand van heeft.
 

Heb je ervaring met bewerken van partities? Zo neen, ken je iemand die dat voor u kan uitvoeren?

 

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dank voor uw reactie. Ik ga hiermee aan de slag. Klopt dat de schijf eerst groter was. DIe is ooit anders ingedeeld.

 

Ik kan echter niet in het menu komen aangezien de windows items het niet meer doen. Veel meldingen van klasse is niet geregistreerd. Misschien moet dit eerst opgelost worden?

 

Hoor graag van u.

 

Gr Jasper

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.