Ga naar inhoud

wifi op camping


Aanbevolen berichten

Ik verblijf op jaarbasis zeker 6 maand in men caravan, maar merk dat ik een wel heel slechte ontvangst heb, soms zelfs geen.

Zelf zit ik ongeveer 40 meter van een zendmast waar Proximus een access punt heeft.

Maar daartussen staan enkele bomen, en dan zit ik nog eens in een soort kooi van faraday, wat slechte ontvangst maakt.

Nu zijn er hier twee opties.

Ofwel vraag ik telente aan en dan werk ik via de kabel en betaal ik zelf mijn abo, of ik maak gebruik van het aanwezige wifi netwerk welke de camping aanbied.

Maar hoe versterk ik dit nu zodat mijn ontvangst optimaal wordt?

Denk niet dat een gewone wifi dongle op mijn desktop voldoende zal wezen.

Kan ik bvb met een router werken die het signaal opvangt van de camping en waarop ik dan mijn desktop kan verbinden dmv een UTP kabel?

Of wordt een router zoals de Netgear Nighthawk AC1900 R7000 daarvoor niet gebruikt?

Er zijn ook wifi repeaters op de markt, maar weet niet of dat dan weer een oplossing zou zijn voor mij?

Wie kan me hierin verder helpen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Een repeater is hier een mogelijke oplossing. Maar die moet je maar zo ergens kunnen plaatsen dat deze veilig staat en de campingeigenaar moet meewerken ivm de instellingen (mits het een beveiligde verbinding is).

Je zou ook kunnen denken aan een outdoorantenne, een zogenaamde outdoor-accespoint.

 

image.png.fd91938e8ff5fb02c41446ac58343294.png

aangepast door Captain Kirk
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.