Ga naar inhoud

speciefiek vraag systeemkopie windows 10


kevind

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal:

 

even een specifieke vraag over een backup van een systeem.

 

Kort de situatie schetsen:

een vriend van me heeft een pc in zijn zaak. Hier draait zeer specifieke software op dat niet herinstalleert kan worden.

Nu doet de harde schijf zeer raar en blokkeert regelmatig.

daarom dacht ik een systeemimage te maken en deze op een nieuwe hard disk te installeren.

Maar tijdens tests bleek dit niet te lukken. De windows wordt wel teruggezet en de bestanden ook. alleen de software niet en dit is juist het belangrijkste.

Als ik een backup maak van alleen de map waarin de software staat, werkt dit niet omdat er dan een bepaald bestand ontbreekt ( licentiegericht )

Hij heeft wel degelijk een licentie maar deze staat in het programma zelf ( door de fabrikant).

Zoals eerder aangegeven de software herinstalleren op een nieuwe hard disk is geen optie  aangezien de software niet meer gemaakt wordt. (nieuwe software is zeer duur en dus ook geen optie) 

 

Nu is mijn vraag : waarom wordt de software niet mee opgenomen in een backup in windows genomen? ik neem een backup ( gepland) en een systeemkopie...

Zie ik iets over het hoofd?

Doe ik het beter met backupsoftware? zo ja welke?

Of neem ik beter een systeemimage via windows deployment suite ?

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel, als je weet hoe ze te maken en terug te zetten.

Als men naar een extern programma vraagt dan kan ik in ieder geval zeggen dat ze bestaan. Zelf goede gratis programma's. AOMEI Backupper is er daar één van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetgeen veronderstelt dat het AOMEI programma aanwezig is op de donor-PC/laptop?

 

Want Windows doet dit ambtshalve ? (sorry voor de ambtenaren onder ons) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de keuze van de gebruiker.

 

 

8 uren geleden, kevind zei:

even een specifieke vraag over een backup van een systeem.

 

Kort de situatie schetsen:

een vriend van me heeft een pc in zijn zaak. Hier draait zeer specifieke software op dat niet herinstalleert kan worden.

Nu doet de harde schijf zeer raar en blokkeert regelmatig.

daarom dacht ik een systeemimage te maken en deze op een nieuwe hard disk te installeren.

Maar tijdens tests bleek dit niet te lukken. De windows wordt wel teruggezet en de bestanden ook. alleen de software niet en dit is juist het belangrijkste.

Als je minder goede ervaringen hebt met Windows update omdat je het niet onder de knie hebt en op zoek bent naar een alternatief...

 

8 uren geleden, kevind zei:

Doe ik het beter met backupsoftware? zo ja welke?

Misschien wel als men over een duidelijke handleiding beschikt. En die is er voor AOMEI Backupper sowieso denk ik. Ook voor EaseUS Todo backup en Macrium Reflect Free, beide van de hand van clarkie.

 

@vdhee

Niemand heeft je tegengehouden om Windows back-up duidelijk toe te lichten aan kevind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op verzoek van droske, hierbij de gebruiksaanwijzing voor het maken van een systeemkopie + opstartschijf van je Windows ingeval van catastrofe.

Hierbij benodig je geen enkel extra programma, gezien Windows dit standaard ingebouwd heeft.

De link hierbij is afkomstig van dit eigenste forum: https://www.pc-helpforum.be/topic/59472-een-systeemkopie-aanmaken-in-windows-10 : link geupdated door droske op 11/7/2017.

Voordeel : je behoeft, na de herinstallatie van een Window OS, bv. AOMEI Backupper niet te installeren.  

 

 

 

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dit forum puilt uit van de nuttige handleidingen.:D

 

Ook kritiekrasters mogen er (tijdig) naar verwijzen.;)

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.