Ga naar inhoud

stroomverbruik grafische kaart


NickD

Aanbevolen berichten

Ik denk eraan mijn grafische kaart ASUS Nvidia GeForce 9500GS te vervangen door de ATI Radeon HD 4870.

  1. Hoe kan ik nagaan of mijn voeding dat aankan?
  2. Wanneer ik de ATI Radeon HD 4870 zou plaatsen en de voeding blijkt te zwak, hoe zou zich dat uiten?
  3. Wat zijn de gevaren van een te zwakke voeding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1: alles bij elkaar optellen aan wattage in je pc en kijken hoeveel je voeding effectief levert

2: geen beeld geven, piepend geluid geven, uitvallen onder stress

3: voeding die doorbrand

je zou je volledige configuratie eens kunnen doorgeven (en ook je voeding) dan kan ik eens kijken voor je.

normaal zou een A merk voeding van 550 watt in de meeste gevallen genoeg moeten zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

1: alles bij elkaar optellen aan wattage in je pc en kijken hoeveel je voeding effectief levert

2: geen beeld geven, piepend geluid geven, uitvallen onder stress

3: voeding die doorbrand

je zou je volledige configuratie eens kunnen doorgeven (en ook je voeding) dan kan ik eens kijken voor je.

normaal zou een A merk voeding van 550 watt in de meeste gevallen genoeg moeten zijn

Veel lijkt er niet verkeerd te kunnen lopen.

Ik plaats de grafische kaart en ik bekijk het.

Het ergste wat er kan gebeuren is blijkbaar het doorbranden van de voeding.

Zolang dat geen gevolgen heeft voor de andere componenten is er geen probleem.

Bestaat er een programma dat de belasting of het gebruik van de voeding test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je voeding doorbrand is er echt meer aan de hand dan een kapotte voeding, in sommige gevallen.

Kan goed zijn dat alles compleet naar de knoppe is, moederbord , hardeschijven kapot, eigenlijk alles.

Makkelijkste is even je pc open te doen, kijken welke voeding die heeeft, en hoeveel die kan leveren op de 12V lijn(en).

Een HD4870 draait ook perfect met A-merk 450 watt. Het word vrij nipt maar het gaat echt perfect!

Als je een Asus moederbord hebt kan je dat berekenen, met EPU Engine, werkt vrij nauwkeurig.

Er zijn ook psu calculators op internet te vinden, daar moet je je onderdelen ingeven en dan word er de berekent hoeveel dat systeem underload gaat gebruiken, neem daar een goede ruimte tussen met een A-merk voeding en alles is in orde!

Wat zijn de overige specs van je pc? (Kan je uitlezen met Everest bijvoorbeeld)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je aub even melden welk systeem je hebt (merk-pc) of welke onderdelen er allemaal in je PC zitten..

En welk merk je voeding is, en wattage ervan, aantal amperes op 12v lijn..

Want als ik dat weet, kan ik even precies kijken of die HD4870 bij jou in je systeem kan, zonder dat er problemen voorkomen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.