Ga naar inhoud

Fout bij herhaald uitvoeren macro


Sciver3

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Hier een vraag van een volledig beginner op het gebied van VBA en macro's... :)

 

Ik heb op dit forum een macro van gebruiker Beerke10 gevonden die (met kleine aanpassingen) doet wat ik wil bereiken: het op bewerkingsnummer (kolom L) sorteren van de data en die per bewerkingsnummer kopiëren naar een nieuwe sheet met het bewerkingsnummer als titel. So far, so good, met dank aan Beerke10! :)

 

Enige issue is nu dat ik zou wensen dat ik de macro herhaald kan uitvoeren, zodat aanpassingen in de hoofdsheet worden verwerkt in de verschillende bewerkingsnummersheets. Dat zou moeten kunnen, maar ik loop tegen een 'fout 9 subrange valt buiten bereik' foutmelding aan. 

 

Bij voorkeur worden nieuw toegevoegde regels in de hoofdsheet toegevoegd aan de bestaande bewerkingssheet, of wordt een nieuwe bewerkingssheet gemaakt als die nog niet bestaat voor het bewerkingsnummer. Als regels zijn verwijderd uit de hoofdsheet, mogen die regels ook worden verwijderd uit de bewerkingssheet.

 

Ik heb van alles geprobeerd, maar krijg het bovenstaande niet voor elkaar.

Bij voorbaat dank voor uw hulp!

Sheet1.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, emielDS zei:

Ik vraag me af waarom iedere keer nieuwe bladen moeten aangemaakt worden.

 

 

Sheet1 (1).xlsm

Hartelijk dank voor uw reactie. Het is wat mij betreft zeker niet nodig om iedere keer opnieuw tabbladen aan te maken; vermoed dat dat in de 'gevonden' code zo was bepaald. 

Het kan echter wel voorkomen dat er nieuwe bewerkingscodes (60, 110, etc.) worden toegevoegd. Is die flexibiliteit er nu nog met 'hard' gedefinieerde tabbladen om te verwijderen, of zie ik dat verkeerd?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.