Ga naar inhoud

Laptop valt soms zomaar uit


PatjeUrbanus

Aanbevolen berichten

Mijn HP laptop (Envy dv7 -- Windows 10 -64 bit, Intel Core i7-3630QM CPU @ 2.40 GHz, 8.0Gb RAM, Intel HD Graphics 4000) valt sinds een maandje af en toe zonder reden uit, dit komt momenteel uitsluitend voor bij het spelen van League of Legends. Nochtans speel ik dit al 3 jaar zonder problemen.

Kan ik ergens de reden van uitval terugvinden (logs ,...) ?

 

De laptop voelt niet speciaal warm aan.

 

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op ons forum. :welkom:

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijks, heb al geruime tijd problemen om mijn systeem te updaten naar "Windows 10, versie 1803".

Op het forum van Microsoft stonden een aantal stappen die ik heb uitgevoerd; nieuwe poging voor installatie 1803 is nu bezig.

 

https://support.microsoft.com/nl-be/help/947821/fix-windows-update-errors-by-using-the-dism-or-system-update-readiness

 

In bijlage het bestand dat er gecreëerd werd.

dism.log

aangepast door PatjeUrbanus
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, PatjeUrbanus zei:

Mogelijks, heb al geruime tijd problemen om mijn systeem te updaten naar "Windows 10, versie 1803".

Dat zijn zeer belangrijke gebeurtenissen die je best al in je eerste post vermeldt hé. Het helpt ons bij het zoeken naar de oorzaak van je probleem.

Zijn er zo nog voorvallen te melden?

 

10 minuten geleden, PatjeUrbanus zei:

nieuwe poging voor installatie 1803 is nu bezig.

We wachten het resultaat af.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue Screen View.

Start het programma op.Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.