Ga naar inhoud

Backup groote


kalverjan

Aanbevolen berichten

Heb een backup gemaakt in windows 7,het programma geeft aan dat de grote is 3949 Gb maar als ik op de plek kijk waar de backup staat geeft hij een grote aan van 1Kb.

Hier lijkt mij iets niet goed gegaan.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb eigenlijk nog nooit een echt backup gemaakt,wel van belangrijke dingen een copie gemaakt maar verder nooit een echte gemaakt.

Dus van dat hoofdstuk kan ik(net als van cd rest) nog veel leren.

Ik hoop dat er mensen zijn die mij bij willen staan.

Ik hoor het graag.

Groetjes kj.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey, ik ben een fervent voorstander van het nemen van een "image" i.p.v. een backup.

met een "image" neem je een snapshot van je harde schijf of systeem of een bepaalde partitie zoals ze op dat moment is , met alles geïnstalleerd èn geconfigureerd.

bij (grote) problemen zet je gewoon de image terug en je computer/laptop staat terug zoals hij was op het moment van het nemen van je "image".

het spreekt voor zich dat je als je een "image" terugzet van b.v. 6 maanden terug , je ALLES terugzet van toen , zodat b.v. documenten/afbeeldingen/software enz die er ondertussen zijn bijgekomen er NIET zullen bij staan , documenten en alle ander belangrijke zaken moet je altijd apart backuppen.

een "image" is eerder bedoeld om als je systeem slecht of niet meer werkt je niet de ganse zaak (Windows en alle andere software) moet herinstalleren èn vooral configureren.

ik gebruik volgende GRATIS programma om een image te nemen , is zeer eenvoudig en in het Nederlands :

 

AOEMEI Backupper
Het grootste voordeel van AOMEI Backupper (download: www.backup-utility.com/free-backup-software.html) : is dat er een back-up kan worden gemaakt van de Windows-partitie (optie Systeem Back-up), de gehele schijf (optie Disk Back-up), een partitie (optie Partitie Back-up) of bestanden (optie Bestand Back-up). De opstartbare CD/DVD of USB-stick is te maken via optie Gereedschap, optie Maak Bootable Media.

 

succes en mocht je er toch niet uit geraken geef dan maar een seintje 😉.

 

Mvg,

Arnold.

 

aangepast door Tontonmontagnard
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.