Ga naar inhoud

Computer KAPOT ?


mrmaxey

Aanbevolen berichten

mijn broer had een grap met me uitgehaald om te kijken hoeveel ik uhm zo flippen als ie mijn computer zou leeg halen.

mislukt hij heeft uhm egt gesloopt haha.

hij vertelde me dat hij een partition programma gebruikte alleen weet ie niet welke... en wat ie deed wist ie denk ook totaal niet.

dus ik heb geprobeert mijn pc opnieuw te instaleren maar mijn setup blijft hangen in windows setup dat gelijk komt na hardware configuratie blabla.

en daar blijft ie dus gerust voor eeuwig hangen gaat egt niet verder.

dus ik heb een floppy drive uit mijn moeders pc gehaald gekoppeld aan mijne een boot flops gemaakt werkt niet toen repair flop gemaakt werkt niet.

dus wat moet ik nu ... welke cd usb bootable smart card bootable of iets dergelijks zou mij uit deze probleem helpen

als ik kijk naar mijn cmosin bios.

primary ide master: [pioneer dvd rw dvd-]

primary ide slave: [HL-DT-stdvd-rom gdr8]

sata 1 master [none] <<-- waar is mijn 1e hardeschijf?

sata 3 slave [none]

sata 2 master [wdc wd1600jd-22hbb0]

sata 4 [none]

ik heb 2 harde schijven en normaal werd op sata 1 ook iets weergegeven

ik denk niet egt dat dit klopt hoor maar goed jullie zijn vast de expert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch alles opnieuw moet installeren, kan je best de schijf voor je besturingssysteem eruit halen, in een andere pc inbouwen, formateren en dan terugplaatsen in jouw pc. Alhoewel je normaal bij de installatie ook kan aangeven om eerst te formatteren.

Wel best je 2de schijf loskoppelen voor de installatie. Het is al voorgekomen dat windows op de foute schijf gezet werd en voorkomen is beter dan genezen.

Ook de cd met de drivers van het moederbord bij de hand houden voor het geval dat ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch alles opnieuw moet installeren, kan je best de schijf voor je besturingssysteem eruit halen, in een andere pc inbouwen, formateren en dan terugplaatsen in jouw pc. Alhoewel je normaal bij de installatie ook kan aangeven om eerst te formatteren.

Wel best je 2de schijf loskoppelen voor de installatie. Het is al voorgekomen dat windows op de foute schijf gezet werd en voorkomen is beter dan genezen.

Ook de cd met de drivers van het moederbord bij de hand houden voor het geval dat ...

Probeer eerst om bij de installatie een format uit te voeren. Wel alleen de schijf aansluiten waarop windows moet komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is juist het probleem nu ik heb nieuwe onderdelen gekocht en nog wilt mijn windows xp niet instaleren ik heb mijn pc al 3 jaar en cker elk jaar formateer ik de bullshit eruit en installeer ik uhm opnieuw.. nooit problemen.. dus wat zou nu de probleem zijn... hardware configuratie blabla blauwe scherm windows xp.

maar laad nooit blijft hangen in het blauwe scherm nu al 27 uur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al aangedacht een andere cd van xp te halen?

Kan evengoed gewoon foutje opzitten...

En je kan jou code blijven gebruiken, als je die hebt tenminste :D

Nog ergens andere DVD-lezer staan, gebruik die ook als het niet werkt.

Als het dan nog steeds niet werkt zou ik hieronder eens lezen:

En jij werkt met Sata?

Sata drivers van je chipset misschien even in je installatie steken?

Hier staat hoe dat juist moet, als dit niet werkt kijk naar hieronder:

Heb jij heel exotische dingen in jouw pc zitten?

Owja, als je SLI of Crossfire draait, kan je best even op een kaartje werken, anders doen ze lastig (toch met Vista)

RAID configuraties enal eruit smijten, zo 'kaal' mogelijk proberen te doen.

USB-sticks enzo eruit, XP kan daar soms moeilijk over doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.