Ga naar inhoud

Project management tool


Sjonnie

Aanbevolen berichten

Beste deskundigen, ik heb een mooie uitdaging. Zie ook bijlage.

Situatie:

- ik heb een overzicht op de 1e sheet met 2 assen:

(i) een groot aantal rijen met taken

(ii) een stuk of 20 kolommen met projecten waarin deze taken wel of niet voorkomen

- Dit is weergegeven doormiddel van een 'ja' of 'nee' waarde in de cellen (of 1/0)

- Taken worden in de loop der tijd toegevoegd in het overzicht (dus op de 1e sheet)

- elke project heeft een eigen sheet

- op projectniveau (dus per sheet) worden gegevens over de taak (status, datum, verantwoordelijke, etc.) handmatig bijgehouden in volgende kolommen

 

Gewenste output:

- in elke projectsheet moeten in de eerste kolom de taken komen die bij dit project horen (dus afhankelijk van y/n in het overzicht), zodat we voor die specifieke taak op projectniveau (dus per sheet) de details daarover kunnen bijhouden in de volgende kolommen op die sheet.

 

Scenario:

- rekening houdend met het feit dat we in de 1e sheet rijen toevoegen (misschien willen we zelfs rijen invoegen of de rijen sorteren in de 1e sheet) moet op projectniveau de data uit de overige kolommen gekoppeld blijven aan de specifieke taak

 

Ben benieuwd of er een fraaie oplossing te vinden is. Alvast veel dank voor jullie tijd en suggesties.

 

 

 

 

Taken per project bijhouden.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste EmielDS, dank voor de reactie in ieder geval. Hopelijk maakt het voorbeeld in deze bijlage het wat concreter. 

 

Wat ik wil, is dat de gegevens in kolommen A en B van mijn eerste sheet (overview) automatisch worden overgenomen in de kolommen A en B van elke vervolgsheet, afhankelijk van 'ja' of 'nee'. Ik heb de gewenste output in sheet 'project 1' geel gemaakt. Nu handmatig gedaan, maar dit wil ik automatisch laten verlopen.

 

Bij voorkeur doe ik dit niet eenmalig, maar dynamisch; Het kan voorkomen dat er in de loop der tijd taken bijkomen in de eerste sheet en deze automatisch worden overgenomen op de verschillende projectsheets (waarbij de gegevens over die taak - in de cellen van kolommen C t/m N - 'gekoppeld' blijven aan de juiste taak).

 

Ben benieuwd.

 

 

 

 

Taken per project bijhouden_voorbeeld.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Emiel,

 

Dank wederom voor je input. Op zich geen gek idee om alles in 1 tabel te hebben en slim met filters te werken. Nu de hamvraag: Ik ga zelf een behoorlijk aantal taken toevoegen en zou niet handmatig 10 tot 20 maal (namelijk voor ieder project) een extra rij willen aanmaken. Hoe zou ik dat het beste automatisch kunnen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.