Ga naar inhoud

Laptop geraakt niet voorbij "boot-opstartscherm"


EYES-T

Aanbevolen berichten

Hoi,

De titel zegt het zelf al: m'n laptop(Medion) geraakt plots niet meer voorbij het scherm waar ik kan kiezen
tussen het boot menu(F2) en Setup((F12). Een van die 2 kiezen levert me alleen een piepje op.

Onderaan het scherm is er een "voortgangsbalk" die ongeveer halverwege blijft hangen.

'k Heb er tegen beter weten in toch maar eens een USB ingeplugd met Windows 8.1 op. Maar dat lukt
uiteraard niet , het ding geraakt niet ver genoeg om die stick aan te spreken...

 

Ook heb ik de batterij er een dagje uitgehaald (en zonder batterij een paar keer op de aan/uit knop

geduwd) zodat het ding écht zonder stroom heeft gezeten.

Iemand een idee of zelfs een oplossing?

Alvast bedankt voor élke reactie!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 kort piepje.

 

Op de Computertotaalpagina wordt dit blijkbaar niet vermeld.

 

Ondertussen heb ik eens de taakbeheer-combinatie geprobeerd ctrl+shift+esc.

Dan krijg ik een scherm met details over de laptop en blijkbaar een paar dingen die zijn uitgevoerd:

 

V1.0B

CPU=Intel Pentium Dual CPU T2330 @1.60 GHz

3071M System RAM Passed

System Bios shadowed

Video BIOS Shadowed

Fixed disk 0 : ** een 15-tal cijfers en tekens**

Fixed  disk 1: idem

USB 2.0 : USB DISK 2.0

 

 

En dan onderaan terug Press F2 to enter SETUP, Press F12 to display boot menu

 

Als ik beide probeer weer geen reactie maar zonder piepje... :-)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, EYES-T zei:

1 kort piepje. 

Dit kan een geheugen- of moederbord probleem zijn of een probleem met beide.

Ben je een beetje handig? Verwijder dan de DIMM (geheugen) latjes en plaats ze opnieuw.

Als het probleem dan nog niet opgelost is, probeer dan het latje of latjes in de verschillende slots.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen: ik heb 2 linkerhanden... :-)

 

Wat ik al wel heb gedaan is bvb. ram-latjes in een PC vervangen en een SSD "bijsteken".

 

Maar dat is echt een bakbeest van een case dat daar rond zit(een van de grotere types CoolerMaster),

dus daar heb je veel werkruimte.

 

'k Zal eerst al eens op zoek gaan naar een schroevendraaier die klein genoeg is om dat

ding open te krijgen.

 

Bedankt voor de tips en ik hou je op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, EYES-T zei:

'k Zal eerst al eens op zoek gaan naar een schroevendraaier die klein genoeg is om dat

ding open te krijgen.

Niet zo maar aan beginnen hoor. Laat eens weten om welke Medion laptop het precies gaat dan kunnen we je vertellen hoe je te werk moet gaan.

Kijk eens op het type label aan de onderkant van de laptop daar vindt je een aantal nummers terug zoals het Model, Art., MSN, enz. Noteer die en geef ze door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, meer info op de onderkant:

 

STICKER 1:

 

Windows Vista(ik zei dat het een oud ding was maar ik draaide probleemloos W8.1) Home Premium DEMACT

Medion + streepjescode

2003 4227

 

00144-503-876-899

Product key  Verwijderd door droske   uiterst rechts ook nog: K13-04657

 

STICKER 2:

 

MFG Date : KS 080121

 

S/N

914x601be0g804006xnks00

 

En dat is de info op de onderkant.

 @droske

  Hopelijk ben je er iets mee en alvast bedankt!!

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK.

 

Bekijk dit filmpje eens: https://www.youtube.com/watch?v=4jUNz_qhEjg

 

Het is in uw geval erg simpel hoor.

Na 50 seconden zie je al hoe het RAM geheugen verwijderd wordt. Verder hoeft u niet te gaan in dat filmpje.

Vergeet de laptop niet van de stroom te halen. Dus ook de batterij verwijderen.

Zorg er voor dat je elektrisch ontladen bent alvorens je in contact komt met de geheugen modules. Statische elektriciteit kan je elektronica zwaar beschadigen

  • Verwijder 1 module en start de computer opnieuw op.
  • Geen resultaat? plaats de module terug, verwijder module 2 en start de computer.
  • Geen resultaat? Plaats module 1 in slot 2 en start de computer.
  • Geen resultaat? Verwijder module 1, plaats module 2 in slot 1 en start de computer.

U hoeft tussentijds de afdekplaat op de achterkant van de laptop niet terug te plaatsen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.