Ga naar inhoud

computer start niet meer op


nadia

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik weet niet of ik hier op de correcte plaats ben.

Gisteren, toen ik mijn computer aanzette, kreeg ik een piepje en kreeg ik een zwart scherm (met melding pc opstaren in safe mode - safe mode with prompting - gewoon opstarten...). Na een aantal seconden (niets gedaan) kreeg ik het startscherm van windows xp. Dan ineens schakels hij alles terug uit en begint telkens terug opnieuw (ventilator gaat aan, scherm met ikoon windows xp verschijnt en dan stopt hij terug).

Ik heb de knop achteraan al eens uitgezet voor een uurtje en nadien teruggeprobeerd (in safe mode - ook al de andere mogelijkheden uitgeprobeerd)... Niets schijnt te werken.:

Weten jullie wat er mis kan zijn?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Problemen met de opstartsector van je harde schijf ofwel met het MBR (master boot record) van windows.

We proberen eerst het MBR te herstellen.

Start de pc op met de installatiecd van windows. Misschien moet je eerst in het BIOS de opstartvolgorde zodanig dat hij eerst van de cdrom opstart.

Kies na het opstarten voor de hestelconsole en typ daar de instructie fix mbr

Dan gewoon de richtlijnen volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

bedankt voor je snelle reactie.

Ik ga dit vanavond proberen.

Ik was nog vergeten te melden dat ik ook met AVG werk (anti-virus) en dat er de laatste tijd de melding kwam dat het bestand '32.dll ' (of zo) niet meer bestond.

Ik was nog even aan het nalezen in de archieven dat dit blijkbaar ook een probleem extra is dus daarvoor heb ik die linken mbt avg ook al gecopieerd. Maar dat is voor later (van zodra ik terug op mijn desktop - en internet kan).

Ik hou u op de hoogte van zodra ik uw instructies geprobeerd heb.

Mvg

Nadia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb jullie instructies gevolgd en repair uitgevoerd.

Blijkbaar wou mijn computer de cd van windows service pack 2 niet meer aannemen. (iets met een taalprobleem : mijn opstart is in Engels, maar alle icoontjes en de rest staat in Nederlands en dit geeft een conflict).

Nu werkt mijn computer terug, maar welleswaar terug onder service pack 1.

Hij start enorm traag op en geeft nog altijd foutmeldingen.

In het configuratiescherm - systeem- hardware - apparaatbeheer - systeemapparaten geeft hij aan dat Microsof System Management Bios Driver niet in orde is (er staat een geel driehoekje met uitroepteken).

C/Windows/system32/drivers/mssmbios.sys bestaat niet meer.

Ik denk dat dit met het avg te maken heeft.

Hoe kan ik dit herstellen?

Ik zou ook graag Avg verwijderen en dan Kasperspy toevoegen. Kan dit op mijn servicepack 1 of moet ik dan terug service pack 2 invoeren?

Misschien beter overschakelen naar andere versie van XP?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg

Nadia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verwijderen van AVG en installeren van Kaspersky kan altijd. Die zijn niet afhankelijk van een service pack van Windows.

Dat bestand mssmbios.sys is dit echt verdwenen van je pc? Voer een zoekopdracht uit naar dit bestand en als het ergens gevonden word, plaats je het in de map C/Windows/system32/drivers/.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterdag liet mijn computer terug vast. Na mijn AVG eraf gegooid te hebben en Avira erop gezet te hebben.

Dus heb ik er alles afgegooid en terug geïnstalleerd : met een nieuwe versie XP service pack 3

Nu werken we met XP service pack 3 en alles gaat goed nu.

Ben alleen nog aan het twijfelen tussen Norton 2009 en Kasperspy of Avira.

Hartelijk bedankt voor je hulp.

Ik heb heel veel bijgeleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.