Ga naar inhoud

pc en gsm verbinden enkel met wifi-powerline


misondison

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Enkele dagen geleden kreeg ik plotseling een probleem met mijn internetverbinding op zowel mijn laptop als op mijn gsm. Ik denk dat ze niet meer willen verbinden met de wireless modem die bij ons op het gelijkvloers staat en enkel verbinden met de wifi-powerline die bij ons boven hangt. M.a.w. boven heb ik perfect normale internetverbinding en beneden niets meer ondanks dat de modem dus beneden staat. Andere toestellen in huis hebben hier geen probleem mee. Hoe kunnen we dit oplossen?

 

Simon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op ons forum. :welkom:

 

2 uren geleden, misondison zei:

Andere toestellen in huis hebben hier geen probleem mee.

Om welke andere toestellen gaat het zo al?

 

Is je powerline ingesteld met hetzelfde SSID en wachtwoord als je modem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Sorry, ik begrijp niet hoe het mogelijk is dat ik je topic uit het oog was verloren. Nogmaals sorry!!!

 

Op 29/1/2019 om 13:07, misondison zei:

Zowel de modem als de powerline gebruiken dezelfde SSID en wachtwoord,

Dan gaan je apparaten automatisch verbinden met het sterkste signaal en dat zal dan bij u de Powerline zijn.

 

Maar ik begrijp het probleem niet goed. Het maakt toch niet uit of je nu verbinding maakt via Powerline of via de modem zelf, als je verbinding maar goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.