Ga naar inhoud

IP conflict bij installatie 2de IP beveiligingscamera


Gentlemann1961

Aanbevolen berichten

Beste allemaal

 

Ik weet niet of ik deze vraag in deze topic moest plaatsen maar het volgende is het geval.

Ik draai met een Zyxelmodem en heb daar bedraad een smartwares beveiligingscamera op aangesloten en dat werkt prima.

Nu heb ik nog zo'n zelfde camera maar als ik die bedraad of draadloos probeer aan te sluiten dan start hij de modem constant opnieuw op en geeft hij aan dat er sprake is van een IP conflict.

Hoe kan ik dat verhelpen, want ik wil natuurlijk graag beide gebruiken?

 

vriendelijke groeten

 

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via het IP-adres van de camera kun je in je browser de camera benaderen. Daar het een conflict geeft, zou ik eerst één camera aansluiten, deze benaderen via het ip-adres en dan de instellingen aanpassen zoals Gentlemann1961 al heeft aangegeven. Daarna kun je de tweede camera aansluiten en hetzelfde doen. Vergeet hierbij niet om je camera's ook van een wachtwoord te voorzien. Anders zijn ze van buitenaf redelijk gemakkelijk te benaderen (chique omschrijving voor te hacken ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.