Ga naar inhoud

[OPGELOST] ingebouwd numeriek toetsenbordje ?


Gast Valsilvae

Aanbevolen berichten

Gast Valsilvae

Nu wordt het boeiend. Heb hier een laptop met een zgn. ingebouwd

numeriek toetsenbord (wordt geactiveerd door fn+F8 te drukken);

na de activatie wilde ik cijfers in Word gaan typen, de cijfers zijn echter

nergens te zien, eigenaardig is echter dat ik de andere tekens van het

"ingebouwde numerieke toetsenbord" wel te voorschijn zie komen

(zoals bv. * en / en + enz.) De pc werkt anders zonder enig probleem.

Iemand een idee (of twee ideeën) ?:pcguru:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Valsilvae

De laptop is een HP Pavillon ze4357e; links onderaan zit een blauwe zgn fn-toets en bovenaan staan de klassieke f-toetsen. de handleiding zegt dat ik de fn + de f8 toets samen moet indrukken; als ik dat doe, dan worden op mijn toetsenbord de kleine blauwe getalletjes geactiveerd (staan "onder" de gewone letters j,k,l enz...). Het rare van dit verhaal is nu dat wanneer ik ga typen ik deze getalletjes niet zie, maar wel de

tekens - en + en / en * enz. die eveneens onder de normale letters verborgen zitten.

Zo staat de + bv. onder de letter m). Iemand had het hier ook over numlock inschakelen, maar die toets vind ik op deze laptop nergens...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Valsilvae

Robke,

da's een goei vraag ! Als ik fn ingedrukt hou, dan doet de knaap precies hetzelfde

als wanneer ik fn + f8 indruk; dwz met fn ingedrukt te houden kan ik de cijfers niet

typen maar wel de + en - en * en . en / enz.

Misschien is die fn + f8 wel om zeep ofzo ?

Nog iets: als ik fn ingedrukt houd en dan de letter L typ (daar staat "numeriek" ook

zgn. het cijfer 3, dan zakt mijn cursor precies één regel naar beneden.

Geef toe dat is alles geweldig boeiend is hé.

De andere suggestie van kweezie had ik ook reeds geprobeerd, ook noppes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Valsilvae

Robke en Kweezie Wabbit, jullie zijn echt wel niet te doen als kadees hé.

Jullie hebben mij doen zoeken en vinden. Dus een geweldig dikke pluim voor jullie twee. Nu effe uitleggen: het was niet aan de drivers van het toetsenbord toe te schrijven. Maar Kweezie zat er van in het begin dichtbij met zijn idee over "num lock".

Dus ik zal nu nog eens herhalen hoe het moet: ne mens drukt blauwe fn + f8 en dan

komt het fenomeen der verschijnselen hé, want op dit toetsenbord staat nergens

een toets met "num lock", ikke dus blijven zoeken en ik vind wèl een toets met een

piepklein blauw tekeningetje in de vorm van een slot... En nu jullie ! Jawel, dus.

Deze toets functioneert inderdaad als een "num lock" nadat je fn + f8 ingedrukt hebt.

De wonderen zijn de wereld nog niet helemaal uit. Met dank voor jullie creatief meedenken.

De tijd die we uitsparen door met pc's te werken, verliezen we vaak ook weer door naar fouten te moeten zoeken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.