Ga naar inhoud

extra ram nuttig?


Aanbevolen berichten

hallo iedereen,

 

ben nieuw op het forum, heb recent een MSI laptop gekocht (2dehands), gebruik deze een beetje voor alle dagdagelijkse dingen maar ook om te gamen, beetje programatie, 3D tekenen etc

momenteel heeft deze 8gb ram geheugen en ik vroeg me af als het nut heeft om er 16gb van te maken aangezien er nog een lege slot is.

ben sowieso van plan om voor de eerste keer de laptop te openen, volledig uit te kuisen en de koelpasta te vervangen dus lijkt het ideale moment. 

ik denk ergens gelezen te hebben dat 2 kaarten beter zijn dan 1 (kan hier volledig verkeerd zijn ook)

heb momenteel niet echt problemen dat ik toepassingen heb die meer dan 8gb ram gebruiken (soms wel 90%)

 

de cpu is een intel i7-7700HQ, de gpu is een NVIDIA GTX 1060 3gb moest dit nuttige info zijn voor deze vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi welkom op PCH,

 

Vaak heb je voordeel als je 2 geheugen slots gebruikt omdat je beschikt over een grotere bandbreedte die aangesproken kan worden.

Diverse programma's kunnen daar van profiteren en hun voordeel uit halen. Heb een mooie review gevonden welke je hier kan nalezen.

Als je geheugen gebruik soms al zo'n 90% is lijkt het me wel dat het uitbreiden van het geheugen aangeraden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Dasle zei:

Hoi welkom op PCH,

 

Vaak heb je voordeel als je 2 geheugen slots gebruikt omdat je beschikt over een grotere bandbreedte die aangesproken kan worden.

Diverse programma's kunnen daar van profiteren en hun voordeel uit halen. Heb een mooie review gevonden welke je hier kan nalezen.

Als je geheugen gebruik soms al zo'n 90% is lijkt het me wel dat het uitbreiden van het geheugen aangeraden is.

ok super, thx, ik lees het zeker eens na!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.