Ga naar inhoud

Vierkante haken in Access 2019


jd027

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zit nog met een probleempje in Access 2019, meerbepaald op het vlak van vierkante haken: [ ]

Ik gebruik die in sommige velden; soms moet ik een veld letterlijk kopiëren naar hetzelfde veld in een ander record.

Er zijn daarbij twee situaties:

 

Soms levert het kopiëren GEEN probleem op.

Deze situatie doet zich voor wanneer ik kopieer tussen velden waar NIET moet worden gekozen uit een keuzelijst.

Voorbeeld: in een bepaald veld waar ik altijd zelf gegevens invoer (dus niet via een keuzelijst) staat '[ontbrekend]'; dit kan ik kopiëren en plakken naar een ander veld waar ik altijd zelf gegevens invoer.

 

Soms levert het kopiëren WEL een probleem op.

Deze situatie doet zich voor wanneer ik kopieer tussen velden waar WEL moet worden gekozen uit een keuzelijst.

Voorbeeld: ik heb een keuzelijst met departementen in Frankrijk, onder andere 'Nord [59]'. In een veld in een andere tabel dat zijn gegevens aan die keuzelijst ontleent, kan ik zonder problemen 'Nord [59]' laten verschijnen door de eerste letters te typen en dan te selecteren uit de keuzelijst. Als ik een aantal velden onder elkaar heb waarin 'Nord [59]' moet verschijnen, is de snelste manier om dit gewoon te kopiëren van het ene naar het andere veld. Daar loopt het fout: ik krijg de melding: 'De tekst die u hebt ingevoerd, is geen item in de lijst'. Maar als ik daarna '[Nord [59]' manueel invoer, is er geen probleem. Het is dus het kopiëren dat voor moeilijkheden zorgt.

 

Ik veronderstel dat het probleem te maken heeft met de tekens [ ] (die ook in de programmeertaal worden gebruikt), maar in vroegere versies van Access (ik spreek nog over 2003) was het kopiëren geen probleem.

 

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

 

Alvast bedankt en beste groeten,

 

jd027

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.