Ga naar inhoud

bios


papadoc

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Een vriend heeft in de bios geprutst en een paswoord ingevoerd bij administrator. Telkens de laptop opstart moet dat paswoord ingeven worden. Is er een mogelijkheid dit paswoord te verwijderen?

Betreft een HP pavilion notebook. Ouderdom schat hij 5 jaar. 

 

Dank,

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je zeker dat het om een paswoord gaat om toegang te hebben tot de bios? Je hoeft namelijk niet naar de bios te gaan om je pc op te starten.

Misschien heeft je vriend je gebruikersaccount met een wachtwoord beveiligd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat dus inderdaad om het bios password.

 

Zelf heb ik geen ervaring met het verwijderen van een bios wachtwoord. Ik heb één en ander opgezocht en ook enkele mogelijke oplossingen gevonden. 

Ik zou echter eerst graag nog wat bijkomende info willen bekomen.

  • Uit je berichten denk ik te mogen afleiden dat je het bios wachtwoord (nog) kent. Is dat ook zo?
  • Heb je je wens ook al kenbaar gemaakt aan je vriend? Zo neen, waarom niet? Zo ja, wat vindt hij daarvan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb naar aanleiding van uw video's de laptop terug gehaald. Nu een klepje zoals in de video is niet op de laptop en de toetsen combinatie werkte ook niet. Video gezocht hoe ik deze laptop moest openen is niet op 1-2-3 gefikst . Dan vond ik de batterij van de cmos niet moest dan ook nog het motherboard demonteren want daarop zat de batterij. Heb dan de verdere instructies gevolgd, batterij uitgehaald tijdje gewacht en klaar was kees. Start terug op zoals het moet. Heb vriend gezegd dt hij toets F10 nooit meer mag gebruiken.

De laptop is HP Pavilion 17 waarvan ik een video heb geplaatst hoe te demonteren.

Dank voor de support.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, papadoc zei:

Nu een klepje zoals in de video is niet op de laptop

Uiteraard niet. Het ging daar niet om hetzelfde model van die laptop van u. Het belangrijkste was dat je kon zien wat er werd uitgevoerd.

Die demontagevideo hadden we u ook wel kunnen aanbieden als we geweten hadden welk model van HP Pavilion je precies had.

 

Mooi dat het is opgelost. We sluiten daarom dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.