Ga naar inhoud

win 10 opnieuw installeren na nieuw moederbord


gilberto

Aanbevolen berichten

ik ben 66 jaar en mijn pc is is al enkele jaren oud, en ik zou graag hem misschien wel de laatste keer gezien mijn leeftijd wat verbeteren met nieuw moederbord, meer ram, ssd ipv hd enz...
toen ik hem samenstelde was mijn besturing win7, toen win10 uit kwam en je gratis kon updaten heb ik dat gedaan, als ik kijk naar "activatie" onder instellingen zie ik dat er staat "windows 10 is geactiveerd met een digitale licentie die gekoppeld is aan uw microsoft account"
in de winkel waar ik mijn nieuwe onderdelen wil kopen vertellen ze me dat ik ook een nieuwe windows10 moet kopen als ik hardware zoals moederbord vervang, ik betwijfel of dit correct is
ik wat rondgeneusd op het net en op "https://support.microsoft.com/nl-nl/help/20530/windows-10-reactivating-after-hardware-change" lees ik volgens mij dat het toch mogelijk moet zijn om mijn geactiveerde win10  van mijn oud moederbord en hd, opnieuw te installeren op mijn nieuwe ssd en moederbord
ik dank iedereen bij voorbaat die me alvast meer uitleg kan geven of dit kan lukken of dat dit technisch niet mogelijk is

ps: eerst had ik gedacht van mijn oude hd te klonen naar mijn nieuwe ssd, maar na wat inlichtingen genomen te hebben kan dit niet lukken omdat de drivers van mijn nieuw moederbord in conflict zullen komen met de reeds geïnstalleerde drivers van mijn oud moederbord
beste dank voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent nog maar 66 jaar. Koop u een nieuwe computer! Als je gezondheid wat mee wil dan krijg je er nog minstens 2 versleten.

Het vervangen van het moederbord, processor en RAM, plus de aankoop van een SSD is een forse investering die ik niet zou doen voor een pc van die leeftijd. De voeding zul je wellicht ook moeten vervangen. Wat er dan nog rest is niet veel meer dan blikken doos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt op dat je je vraag op meerdere fora post. Lees er even onze forumregels op na om te weten waarom we op PCH geen voorstander van zijn van het gelijktijdig posten van vragen op meerdere fora.

 

Het spijt me maar het topic wordt nu dan ook gesloten.

Indien je elders niet (meer) geholpen wordt dan kun je via PB vragen om je onderwerp te heropenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt geluk dat ik dit topic was vergeten te sluiten.

We zijn vergevingsgezind en vergeven je je "zonde" op voorwaarde dat je niet in herhaling valt.

 

Heb je iets gehad aan mijn eerste reactie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, droske zei:

Heb je iets gehad aan mijn eerste reactie?

:questionmark:

 

Ik bedoelde "mijn advies", want daar zat je toch naar uit te kijken. Je hebt er nog niet op gereageerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, gilberto zei:

maar aan de andere kant heb ik ook het genot te kunnen zeggen, dit is mijn pc en ik heb hem zelf samengesteld

Wat bedoel je daar nu precies mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.