Ga naar inhoud

win 10 opnieuw installeren na nieuw moederbord


gilberto

Aanbevolen berichten

is inderdaad een paar weken geleden, ik heb ook nog eens gesproken met mijn oude leraar avondschool(pc-techniek), en die zei net het zelfde als jullie, dat het wel degelijk mogelijk is om mijn licentie te activeren na vernieuwing, maar hij gaf me de raad om dit niet te doen, maar wel te starten met een nieuwe propere installatie, en hij gaf me de tip even te googelen op " win 10 pro licentie goedkoop", ik zie dat je er al één kan aanschaffen voor +/- 15€

zegt jullie dit iets?

dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, gilberto zei:

hij gaf me de tip even te googelen op " win 10 pro licentie goedkoop", ik zie dat je er al één kan aanschaffen voor +/- 15€

zegt jullie dit iets?

Jazeker, dat is niet helemaal koosjer. Bij dergelijke licenties mogen we geen ondersteuning geven, dat zult u wel begrijpen hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het juiste antwoord op je vraag werd al meerdere malen beantwoord en is afkomstig van Windows zelf :

 

- Een gekochte licentie kan je altijd overzetten op een andere machine. (vb. : je kocht een Windows originele CD). In dit geval dien je wel de originele pc/laptop buiten dienst te stellen.

- Een OEM-licentie (die standaard ingebouwd was bij aankoop) kan je nooit overzetten op een andere pc.

- Je kan inderdaad een goedkope licentie kopen zoals je aangeeft, maar dit is altijd een OEM licentie. Die zal werken, maar  krijgt geen enkele support meer vanuit Windows. (en blijkbaar ook niet via dit forum).

  

Link naar reactie
Delen op andere sites

gilberto wil geen nieuwe pc kopen, maar zijn huidige pc gaan voorzien van een aantal nieuwe onderdelen: nieuw moederbord, SSD en nieuw werkgeheugen.

Zelf zou ik gaan voor een compleet nieuwe pc, maar dat wil gilberto niet, omdat hij blijkbaar gehecht is aan de oude kast. Meer dan de kast blijft er nauwelijks over na al die vernieuwingen...

 

Vroeger betekende een nieuw moederbord, dat je ook een nieuwe licentie voor Windows moest aanschaffen. Maar dat was vroeger.

Wanneer je licentie voor Windows 10 gekoppeld is een een Microsoft account, dan mag je flink wat onderdelen vervangen. Ja, zelfs het moederbord.

Nadat al die nieuwe onderdelen gemonteerd zijn, ga je Windows 10 nieuw installeren. Wanneer gevraagd wordt naar de productcode, dan klik je op 'Ik heb geen productcode'.

Maak de installatie af en als gebruikersaccount kies je voor het Microsoft account dat je nu ook al gebruikt.

Controleer daarna of Windows 10 automatisch geactiveerd is.

Als Windows 10 niet geactiveerd is, dan ga je naar deze website: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/20530/windows-10-reactivating-after-hardware-change

Lees alles door wat op die website staat.

In je startpost schreef je:

als ik kijk naar "activatie" onder instellingen zie ik dat er staat "windows 10 is geactiveerd met een digitale licentie die gekoppeld is aan uw microsoft account"

Aan die voorwaarde voldoe je dus al.

Dan kun je de Probleemoplosser voor activeringen uitvoeren.

 

Let wel, ik geef je geen garantie dat je  met de Probleemoplosser voor activeringen Windows weer kunt activeren. Deze probleemoplosser is vooral bedoeld voor mensen die enkel de harde schijf vervangen door een SSD, of alleen het moederbord vervangen. Het blijft afwachten of Microsoft accepteert dat je bijna alle hardware in je pc gaat vervangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in het 2de deel van de week worden de nieuwe onderdelen geplaatst in mijn pc, ik zal dan een poging doen om mijn win opnieuw te activeren, volgens alle info die ik nu heb, zou het moeten lukken, ik hoop dat wanneer het niet zou lukken, ik nog beroep mag doen op jullie hulp, alvast bedankt op voorhand

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.