Ga naar inhoud

Welke screenrecorder te gebruiken?


pombeer2

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb een vraagje. Welke screenrecorder kan ik het beste gebruiken om video's van mijn scherm te maken? Het gaat om het opnemen van video's op sites die ik niet met een downloadtool kan opslaan.

 

Vereisten:

- scherpe opnames;

- geen watermerk in het beeld;

- Audio van de video moet worden opgenomen;

- indien mogelijk: gratis;

 

Ik heb Debut geprobeerd. Op zich werkt die prima (incl. audio), maar de kwaliteit van de video is niet helemaal super. Kan aan de instellingen liggen? Maar als ik de kwaliteit heel hoog zet, dan gaat de video haperen. Ik wil de software wel op mijn nieuwe PC proberen om te kijken of dat wel goed resultaat geeft, maar ik las dat als je Debut installeert er ook allerlei hardnekkige software/troep op je PC wordt geïnstalleerd (NCH suite bijvoorbeeld?). Weet niet of iemand hier verder ervaring mee heeft?

 

Ik heb ook VSDC geprobeerd, maar daarbij kan ik niet het geluid van de video opnemen (alleen het geluid van een externe microfoon). Ook heb ik OBS Studio even bekeken maar daarbij kreeg ik uitsluitend zwart beeld.. (heb ik op mijn oude PC getest, mogelijk gaat het op mijn nieuwe beter).

 

Graag jullie hulp. Welke recorder adviseren jullie mij? En kunnen jullie misschien ook de beste instellingen aangeven (zodat je het beste beeld krijgt).

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.