Ga naar inhoud

Laptop vind telenet router niet meer


STYLUS3530

Aanbevolen berichten

Hello Folks

 

Mijn laptop vind mijn telenet router niet meer via de WiFi, andere netwerken verschijnen echter wel nog. Via andere PC's kan ik gewoon via wifi op dezelfde router inloggen.

Ik heb ook al een ipconfig /release gedaan, maar dan meld hij:"No operation can be performed on WiFi while it has its media disconnected"

 

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

 

Alvast een zalige kerst en beste wensen voor 2020

 

STYLUS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik er vanuit gaan dat je onder Windows 10 werkt?

 

Voer dan de probleemoplosser van Windows eens uit.

 

Start / Instellingen / Bijwerken en beveiliging / Problemen oplossen.

Voer deze drie één na één eens uit:

  1. Internet verbindingen.
  2. Binnenkomende verbindingen.
  3. Netwerkadapter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Droske

 

Inderdaad dat klopt, het is Windows 10 Home, dat was ik vergeten te vermelden.

 

Internetverbindingen:
Hier moet ik een beschikbaar netwerk selecteren, dat kan niet omdat hij mijn eigen netwerk niet vind
Ik kies dan maar "Deze stap overslaan"
Dan moet ik kiezen om een fysieke kabel aan te sluiten, maar momenteel geraak ik niet tot daar, maar eens een langere kabel gaan halen dus
Ik kies dan maar weer "Deze stap overslaan"
Sluit deze deze probleemoplosser vervolgens.

 

Binnenkomende verbindingen:
Elk menupunt hier doet eigenlijk hetzelfde als de "Probleemoplosser Internetverbindingen", dus hij vraagt naar een netwerk voor te kiezen, daar ik het niet zie is dit dus onmogelijk.
Enkel bij het menupunt "Ander" vraagt hij naar een ".exe" bestand dat hij moet uitvoeren.

 

Netwerkadapter:
Idem vorige

 

Het eigenaardige is dat ik in de week de stekker van de voeding uit mijn pc getrokken had en hem dan voor een kleine 10 uur niet meer had ingestoken en nadien werkte de wifi voor twee dagen opnieuw. Ik heb de stekker nu ook al eens kortstondig uitgetrokken, maar zonder resultaat. Ga hem nu nog eens een paar uur uitgetrokken laten om te zien of hij dan terug wifi vind.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/12/2019 om 06:35, STYLUS3530 zei:

Mijn laptop vind mijn telenet router niet meer via de WiFi

Bedoel je hiermee de Telenet Modem/router of staat er nog een extra router of AccessPoint tussen de Telenet modem/router en de pc('s)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download inSSIDer .

 

Wacht op die pagina rustig tot de download start. De download start automatisch na enkele seconden.

 

Installeer InSSider en start het programma op.
Klik dan op de tab Networks.

 

Maak met het knipprogramma van dat venster een afbeelding, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je kunt zien zit je op kanaal 1 (Blauwe kolom).

Helaas zitten nog drie Telenet-geburen op hetzelfde kanaal (Oranje).

 

Deze situatie kan gedurende het verloop van een dag wijzigen.

Doe die scan morgen nog eens enkele malen met een tijdsinterval van meerdere uren en maak er screenshots van zodat we nog meer zicht hebben op de hele situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is in ieder geval duidelijk dat een aantal geburen op hetzelfde kanaal (kanaal 1) zitten dan u.

Je kan dat wijzigen door je aan te melden op Mijn Telenet (<<Klik).

  • Scrol door de "tegels" naar benden tot bij "Internet" en klik op de tegel  "Je thuisnetwerk".
  • Onder de afbeelding van je modem klik je op de oranje link "Modem details".
  • Klik op "Signaal".
  • Stel bij "Configuratie 2,4 GHz" het Wi-Fi kanaal in op kanaal 6 of 11.
  • Scrol naar beneden en klik op Bewaar (heel belangrijk!)
  • Meld je nu af op die site.

 

Ik ben benieuwd of dat gaat helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.