Ga naar inhoud

Hulp gevraagd bij nieuwe PC.


Aanbevolen berichten

Meurning folks,

Ben zinnens mijn Dell Inspiron 1720 laptop van de hand te doen en wil terug een desktop.

Hoofdbezigheden zijn foto's bewerken en website maken.

Nu zit den dezen hier met z'n handen in het haar qua keuze.

Of het wordt deze:

Processor Intel Core 2 Quad Q9550 2.83Ghz 2x6MB

Moederbord Asus P5Q

Geheugen 8192MB

Grafische kaart HD4870

Harde schijf 1000GB SATAII 32MB

DVD Writer 20x

Card Reader

Behuizing Antec SonataIII

of het wordt deze:

Intel Core I7-920 2.66Ghz 8MB

6144MB DDRIII 1333Mhz

1TB SATAII 32MB

Asus P6T

ATI HD4870

Antec SonataIII

DVD-RW 20x

6x USB 2.0

7.1Audio

1x LAN 10/100

Card Reader

Prijsverschil is 150 €.

Wat zouden jullie aanraden?

Grtz, RF

Link naar reactie
Delen op andere sites

een ati 4870 voor fotobewerking? uuhm naar mijn inziens is dat een beetje erg overkill.

verder zijn beide systemen gewoon perfect verder, alleen misschien wat erg zwaar dus voor enkel fotobewerking en webdevelopement.

maar weet je tenminste wel dat je een poos door kan gaan met dit systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die ATI is inderdaad wel zwaar en de cpu's ook maar weet dat hier veel fotobewerking programma's opdraaien en dat die foto's enorm groot zijn (tot 14,3MB in RAW+JPG 6,5MB met Canon 5D). Programma's zijn o.a. Adobe Creative CS4 Master Collection, Paint Shop Pro X2 Ultimate, CorelDraw Graphic Suite X4 plus nog een boel filter programma's.

Niet niks dus. Maar als dat met een mindere CPU gaat is dat voor mij ook goed, maar 20 seconden wachten voordat een wijziging aan de foto is aangebracht duurt volgens mij te lang.

En raad vragen in de winkel is onzin, steevast noemen ze dus die i7.

Deze morgen heb ik een magazine gekocht waar een test in staat van een boel CPU's en die nieuwe AMD schijnt ook goed te zijn maar moet natuurlijk de duimen leggen voor de Intel canonnen.

Grtz, RF

Link naar reactie
Delen op andere sites

een leuk setje van amd is dit bijvoorbeeld.

Azerty Hardware[113702]=1&product[192555]=1&product[198871]=1&product[101304]=2

de kast, voeding en de rest enzo mist allemaal, maar daar kunt u de zelfde voor gebruiken als dat u hierboven heeft.

ik zit er aan te denken om dit setje zelf aan te schaffen voor fotobewerking, multimedia en gaming (maar dan met nog meer videopower)

dit is ook een zeer geschikte set voor de dingen die jij er mee zou willen doen.

lol, ik ken het probleem inderdaad van de 14mb foto's in RAW :D

bij mij zijn ze dan nog net niet zo groot maar met een nikon d40x schiet je ze ook behoorlijk groot :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

een leuk setje van amd is dit bijvoorbeeld.

Azerty Hardware[113702]=1&product[192555]=1&product[198871]=1&product[101304]=2

de kast, voeding en de rest enzo mist allemaal, maar daar kunt u de zelfde voor gebruiken als dat u hierboven heeft.

ik zit er aan te denken om dit setje zelf aan te schaffen voor fotobewerking, multimedia en gaming (maar dan met nog meer videopower)

dit is ook een zeer geschikte set voor de dingen die jij er mee zou willen doen.

lol, ik ken het probleem inderdaad van de 14mb foto's in RAW :D

bij mij zijn ze dan nog net niet zo groot maar met een nikon d40x schiet je ze ook behoorlijk groot :P

Wat zijn dat? [113702]=1&product[192555]=1&product[198871]=1&product[101304]=2

Lijkt chinees voor mij ;-)

Grtz, RF

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is in Raalte.

je kan via hun website bestellen zo, ze kunnen het ook nog voor je in elkaar zetten.

mocht je er niet uitkomen dan kan ik hem helemaal voor je in elkaar steken en je daar een link van geven.

aan de rechterkant heb je een paar icoontjes met onderandere contact

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt van Gigabyte bijna twee identieke mobo's de Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P en de GA-MA790FXT-UD4P. De UD5P is duurder dan de UD4P, maar wat is nu het verschil tussen deze mobo's, dat is me niet erg duidelijk. En dan heb ik nog problemen met de keuze van het scherm. Ik had gedacht aan de Samsung 22" T220 maar als ik dan kijk naar de Eizo schermen en dan zie die prijzen :pcguru:

Graag uw mening hieromtrent.

Grtz, RF

Link naar reactie
Delen op andere sites

het verschil tussen die 2 borden is het aantal sata poorten en de koeling constructie.

voor normaal gebruik zou je zeker gewoon de ud4p kunnen nemen.

voor de echte fanatieke overklokker/enthousiasteling is de ud5p gemaakt.

de schermen kan ik helaas niet mee helpen.

ik kan aanraden om de geen te nemen met de hoogste contrast ratio (hoe hoger hoe beter de kleuren worden weergegeven)

contrast ratio : ho hoger hoe beter

responstijd: hoe lager hoe beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.