Ga naar inhoud

Map opslaan met vba en volg nummer


Rob Embrace

Aanbevolen berichten

Goede middag,

Nu ben ik al een poos aan het knutselen met een VBA code om het volgende te doen:

Bij het activeren van de knop zou het volgende moeten gebeuren,

1- De map moet in zijn geheel worden opgeslagen in PDF op een locatie op een server( dit lukt).

2- De PDF moet de naam hebben van het bestand, project nummer en maand. ( dit lukt ook).

3- Het bestand moet een cijfer mee krijgen dat steeds met 1 wordt ophoogt elke keer dat de knop voor opslaan word gebruikt.

     Elke 1ste van de maand moet dat getal op 0 staan en dan per keer dat in die maand wordt opgeslagen met 1 opgehoogd.

Het cijfer zou op de laatste plaats in de naam van het bestand zichtbaar moeten zijn.

voorbeeld:  Fin.rapportage 20N7890 Atlantic 3-20 (0)  (De blauwe tekst is al de bestand naam).

Het getal 0 zou dus elke keer dat opgeslagen word met 1 verhoogd moeten worden. En bij elke nieuwe maand weer op (0) moeten beginnen. 

 

Ik denk dat ik vrij omslachtig te werk ben gegaan met het maken van de oplossing tot nu toe.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem of een tip?

 

al vast bedankt voor de moeite.

Rob

Fin.raportage 20N7890 Atlantic.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog eentje om te testen.

 

Sub Macro1()
    Const PathName = "C:\Users\rkeulen\Desktop\map 1\" & Filename & "\"
    With CreateObject("scripting.filesystemobject")
        fName = .getbasename(ThisWorkbook.Name)
        fName = fName & " " & Format(Month(Date), "00") & "-" & Right(Year(Date), 2)
        For Each fl In .getfolder(PathName).Files
            If fl.Name Like fName & "*.pdf" Then
                maxval = Application.Max(zval, Split(Replace(Join(Filter(Split(Replace(Replace(fl.Name, _
                                ")", "^#"), "(", "#^"), "#"), "^"), "|"), "^", ""), "|")(0))
            End If
        Next
    End With
    If IsEmpty(maxval) Then maxval = -1
    ActiveWorkbook.ExportAsFixedFormat 0, PathName & fName & "(" & maxval + 1 & ")"
End Sub

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jean Paul,

Bedankt voor jouw input, Ik heb de sheet werkend met jouw aanvulling. Thanks 👍

@ Bakerman, Bedankt voor jouw input. Ik heb ook jouw code getest maar krijg een foutmelding.

"Compileer fout: expressie voor constante vereist." in  Const PathName = "C:\Users\rkeulen\Desktop\map 1\" & Filename & "\"

Maar even goed super bedankt voor het mee denken.

 

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

FileName is een restant van jouw code dus ik weet niet waar dat vandaan komt of hoe en wanneer je deze variabele benoemd.

 

Deze staat trouwens ook in de code van JP en daar heb je hem wel werkend gekregen dus .....

 

Aan de rest van de code is niks mis want ze is grondig getest

aangepast door bakerman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.