Ga naar inhoud

IP Adressen wijken af


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een vraag. 

 

Ik heb mijn pc rechtstreeks op de router van mijn provider aangesloten via een utp kabel. Tevens zit er een wifi router (linksys) ook op deze router aangesloten. 

Nu probeer ik de devices welke aangesloten zijn op mijn wifi router naar mijn pc te laten verbinden (oa een bluesound speler).

Dit krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar.

 

Nu zie ik dat mijn pc een ip adres heeft van 83.128.xx.*** maar alle devices op wifi router een ip adres van 192.168.1.x 

 

Hoe kan ik zorgen dat mijn pc ook in hetzelfde subnetmask terecht komt en deze ook een 192.168.1 adres krijgt zonder deze op deze wifi router te hoeven aansluiten....? 

 

 

Alvast bedankt, Frank

 

 

aangepast door Passer
ipadres onbruikbaar gemaakt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet je pc op je wifi router aansluiten (al dan niet bekabeld!) en niet op de modem van je provider (die je IP-adres trouwens ergens in Utrecht plaatst).

Mods kunnen je IP-adres vermoedelijk verwijderen ter bescherming van je privacy.

 

Het is je router die dan aan alle interne apparaten een intern IP adres zal gaven (in de range 192.168.1.X) mits deze als DHCP ingesteld is.

 

Bijkomend voordeel is dat je wifi router waarschijnlijk over een firewall beschikt en je dus je pc niet meer rechtstreeks blootstelt aan aanvallen op jouw externe IP adres. (83.128.xx.***)

 

 

aangepast door p38cyq
spelfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.