Ga naar inhoud

Hoe kan ik een verwijzing naar een keuzemenu als waarde laten tellen ipv tekst?


Coujur

Aanbevolen berichten

Amai popipipo, wat is dit knap gedaan. Het keuzemenu bovenaan is een echte meerwaarde.

Ik ging de tabbladen per nr naast elkaar kopiëren, maar dit is nog stukken beter.
Zelf ging dit me zeker niet gelukt zijn als ik de formule bekijk. (en niet begrijp eerlijk gezegd😬)

Puur uit interesse. Ik ging eerst de verwijzing doen van het tabblad nr1 naar het tabblad
van de "invul kostprijzen". Zie vb cel D2. Bizar dat excel de melding geeft dat er er niets terug te vinden is.
Het is raar omdat bij de andere cellen alles correct gebeurd en bij sommigen totaal niet.
Ik besef dat dit overkill is en ik eigenlijk het tabblad"invul kostprijzen" kan weglaten nu.

 

Het valt me wel op dat ik dezelfde melding krijg wanneer er 1 naam ontbreekt of er geen namen staan
in het tabblad "invulblad bestelling".
Vervangen door een punt wijzigt eveneens niets.
Ongeacht alles reeds enorm bedankt voor je input! Het maakte een wereld van verschil waarvoor dank.

 

image.png.69d64d0e4bdb8e5a23c339a22a91e0db.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

'metselaarstruweel'  

'metselaarstruweel ' met een extra spatie

 

'hangslot (abus55/40) (*)'

'hangslot (abus 55/40)*'

 

'spanschroef 300 x 50'

'spanschroef 300 x 50 mm'

 

'metsersdraad'

'metselaarsdraad'

 

Zoals je ziet zijn de namen niet gelijk en kan daarom niets vinden.

 

De formule bestaat eigenlijk uit 3 delen

Deel 1 'Index' : Het bereik waarop gezocht moet worden. welke rij en welke kolom

Deel 2 'vergelijken':  het vergelijken van de namen in de verschillende rijen

Deel 3 'vergelijken':  het vergelijken van de spullen in de verschillende kolommen

 

Deel 2 en deel 3 leveren elk een getal op dit zijn de rij nrs  een kolom nrs, het kruispunt van het bereik/ index dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.