Ga naar inhoud

windows 10 . Installatie / Gebruiker.


Rineke Elsing

Aanbevolen berichten

Dat vermoeden had ik al.

Je kunt die via een klik op Familieinstellingen online beheren (zie onderstaande afbeelding) als volwassen lid loskoppelen van Familie, waarna die als gewone account zijn opwachting maakt.

Van zodra je die actie hebt uitgevoerd toon je me nog maar eens een overzicht van je accounts. Ik ben namelijk benieuwd af die dan niet gewoon opgenomen wordt in je account Installatie omdat ik heb vastgesteld dat ze door dezelfde Microsoft account gedragen werden. Dat is namelijk op zich al iets dat voor mij erg ongewoon lijkt.

500766101_Rineke(2).JPG.1bd24aa58f0d8cba18146701c91e4d75.JPG

 

De accountnaam Installatie is ook een ongelukkige keuze. Het heeft natuurlijk geen invloed op de werking van je Windows maar kan misleidend overkomen voor anderen zoals wij hier in eerste instantie.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afbeelding die ik geplaatst heb komt nochtans van u. Blijkbaar heb je ondertussen iets gewijzigd.

 

Volg de aanwijzing die ik op onderstaande afbeelding (ook deze is van u hoor!) heb weergegeven en meld u daar aan met je e-mail adres (gebruikersnaam) en klik op Volgende. Voer nu het bijhorende wachtwoord in.

1465759091_Rineke(1).JPG.dc4f4c1eab92d0fed8904f25511a826e.JPG

Eenmaal aangemeld klik je op de tegel "Gezin". Sluit het venster "Een gezinslid toevoegen".

Maak eens een screenshot van wat er dan te zien is en plaatst het in je volgende antwoord. Opgelet met privacy gevoelige gegevens hé. Maak ze desgevallend onleesbaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar...

52 minuten geleden, Rineke Elsing zei:

Als ik bij Microsoft account het windows wachtwoord ingeef krijg ik deze melding zie printscreen

Bij het aanmelden bij je Microsoft account moet je het wachtwoord van je Microsoft account gebruiken en dat is niet altijd hetzelfde als dat van je aanmelding bij je Microsoft Windows gebruikersaccount tenzij je zelf destijds voor beide hetzelfde wachtwoord ingesteld hebt.

Ken je het verschil tussen een Microsoft account en een Microsoft gebruikersaccount voor Windows? Zo neen, dan moet je dat eerst weten om te weten waar je mee bezig bent.

 

Bij je eerste afbeelding, wat ben je daar aan het doen? Dat is toch niet je Microsoft account beheren zoals ik gevraagd heb?

En wat bedoel je met de zin Ik gebruik als ik Windows opstart altijd start. ???

 

Wat betekent je toevoeging Start op die tweede afbeelding? Ik ken wel de betekenis van dat venster... het gaat om een conflict dat een gevolg is van een foute opdracht van u. Je wil blijkbaar een Microsoft account toevoegen en dat was zeker niet wat ik gevraagd heb.

 

Overigens, je kunt op dezelfde pc geen tweede Microsoft gebruikers account instellen op basis van de aanmeldingsgegevens van de eerder al op die pc ingestelde Microsoft gebruikersaccount.

 

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Rineke Elsing zei:

er worden dingen door elkaar gehaald.

Ook door mij? Dat was nu net NIET de bedoeling omdat ik meen vast te stellen dat je moeite hebt met het onderscheid tussen een Microsoft account en een Microsoft gebruikersaccount voor Windows 10.

 

Je hoeft helemaal geen computer te hebben om een Microsoft account te hebben hoor. Zij die bv alleen maar over een Android SmartPhone beschikken kunnen perfect een Microsoft account aanmaken. Zo hebben ze o.a. toegang tot Onedrive, Skype, Office 365 (betalend), enz. Een Microsoft account is toegankelijk aan de hand van de daaraan gekoppelde gebruikersnaam (e-mail adres) en het voor die account gekozen wachtwoord.

 

Een Microsoft gebruikersaccount voor Windows 10 is een account op basis van een Microsoftaccount maar hiervoor kun je bij het instellen voor een ander wachtwoord kiezen dan hetgeen je voor de Microsoftaccount zelf al in gebruik hebt. Dit is geen verplichting hoor want je kunt ook hetzelfde wachtwoord gebruiken.

 

Ik ben het met je eens dat Microsoft het ingewikkeld gemaakt heeft en je hoort tot de overgrote meerderheid die het daar niet gemakkelijk mee heeft en al eens mee in de war geraakt. Ik ben echter Microsoft niet, men kan mij dus het verwijt niet maken.

Het is niet voor het eerst dat Microsoft nodeloos verwarring sticht. Denk maar eens aan de verwarring die het geval zijn van hun e-mail toestanden OutlookExpress, Outlook (van het Office pakket) en Outlook.com.

 

Ik dacht het zo duidelijk mogelijk uitgelegd te hebben. 😧

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.