Ga naar inhoud

B450m advies


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wil een mATX pc samenstellen met een Ryzen 5 3600 CPU en een Radeon RX 5700 GPU.

Nu ben ik alleen nog opzoek naar een goed B450m moederbord, maar weet niet zo goed waar ik op moet letten.

Andere suggesties, bvb betere cpu/gpu of ander mb (misschien B550?) zijn altijd welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Koennie zei:

Hallo,

Ik wil een mATX pc samenstellen met een Ryzen 5 3600 CPU en een Radeon RX 5700 GPU.

Nu ben ik alleen nog opzoek naar een goed B450m moederbord, maar weet niet zo goed waar ik op moet letten.

Andere suggesties, bvb betere cpu/gpu of ander mb (misschien B550?) zijn altijd welkom.

Wat misschien ook wel goede vragen zijn gezien het prijs verschil.

Ryzen 5 3600 of 2600?

RX 5700 of 5600XT?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Koennie,

 

Als je opteert voor de Ryzen 5 2600 heb je wel hardware van meer dan een jaartje oud.

Bij de Ryzen 5 3600 heb je betere prestaties en deze processor kan iets beter met het geheugen om wat bij Ryzen een hekel punt kan zijn.

Zelf zou ik kiezen voor de Ryzen 3600 maar ik weet niet wat je te besteden hebt.

Voor het moederbord, had je al eens rond gekeken en heb je al ergens je zinnen op gezet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Goed om te weten, ik zou het liefst zo lang mogelijk met de pc willen doen, dus technologie van een meer dan een jaar is inderdaad niet de beste optie.

Ik zie vaak de msi b450 thomahawk max voorbij komen, dus had zelf de msi b450m mortar max samen met een msi rx5700 mech. Maar omdat dit wel een prijzige combinatie is, vroeg ik me af of er wat goedkopere combinaties zijn. 

Dit is de samenstelling die ik nu zelf heb gemaakt:

https://azerty.nl/basket/?code=YTo1OntpOjI5NDAwMDY7aToxO2k6MzAxMjUwMTtpOjE7aTozMDcwMzQ2O2k6MTtpOjE0MTg2ODM7aToxO2k6Mjk3NjQxMTtpOjE7fQ==

 

Ik speel vooral Arma 3 en Battlefield, en ik merk dat bij vooral arma 3 mn pc moeite heeft om soepel te lopen. Dus mijn doel is eigenlijk om Arma 3 op high/ultra settings te spelen met minimaal 75fps.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Koennie zei:

Maar omdat dit wel een prijzige combinatie is, vroeg ik me af of er wat goedkopere combinaties zijn. 

Ik ga eens wat reviews van deze RX 5700 MECH GP OC opzoeken en bekijken en je wil vooral Arma3 kunnen  spelen met 75 Fps.

Maar dan is het ook belangrijk om te weten welke resolutie je monitor heeft.

5 uren geleden, Koennie zei:

Wat ik ook heb gelezen is dat binnenkort een nieuwe generatie uit komt. Misschien een idee om te wachten ivm de prijs?

Dacht dat de nieuwste Ryzens uitkomen ergens eind september begin Oktober en dan zullen de prijzen van de huidige generatie zeker zakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De MSI B450M Mortar Max is in dit segment één van de betere moederborden die te verkrijgen is en lijkt me een prima keuze.

De MSI Radeon RX 5700 MECH GP OC zet goede prestaties neer maar in enkele reviews word aangehaald dat deze grafische kaart onder belasting toch luidruchtig word, maar als dat voor ju verder geen probleem is een goede keuze.

Op 8/6/2020 om 18:01, Koennie zei:

mijn doel is eigenlijk om Arma 3 op high/ultra settings te spelen met minimaal 75fps.

Heb op YouTube enkele video's bekeken maar op ultra settings heeft de kaart toch moeite om 75 FPS te halen.

In de video heeft de reviewer een resolutie van 1920X1080 (16:9)  en jij gebruikt 2560x1080 dat is dacht ik (21:9)

Je kan de video hieronder bekijken

 

Misschien ken je de video al om de instellingen te optimaliseren om de hoogste FPS uit je systeem te persen als je Arma 3 speelt.

De video vind je hieronder.

 

Het geheugen wat je hebt gekozen is goed maar zou toch even in de QVL lijst controleren.

Heb al enkele Ryzen systemen gebouwd en zelf heb ik goede ervaringen met dit geheugen-> https://azerty.nl/product/corsair/844748/vengeance-lpx-geheugen-ddr4

Een kast is een persoonlijke keuze maar ik mis nog een HD of SSD of neem je er één mee uit je huidige systeem?

Over de voeding ga ik nog wat opzoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Dank voor de hulp.

Ik neem de ssd en hdd mee uit mijn huidige systeem. De case heb ik niet zo lang geleden vervangen, dus die neem ik ook mee.

Qua voeding ben ik nog niet helemaal zeker of ik mn huidige kan mee nemen of beter een nieuwe kan kopen. Ik heb nu een Corsair GS800 die ik in 2013 heb gekocht.

Ik heb een andere samenstelling gemaakt met een wat betere gpu, ander mb en aanbevolen ram. Ik zit qua prijs wel aan de hoge kant, dus is het wat lastiger om te van alles het beste te nemen. 

https://azerty.nl/basket/?code=YTo0OntpOjI5NDAwMDY7aToxO2k6NDU0MjgwO2k6MTtpOjI5OTgxMjQ7aToxO2k6MjYyMDk2MjtpOjE7fQ==

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voeding die je had gekozen van be quiet! is een voeding uit de instapreeks van dit merk, de voeding scoort op vele punten redelijk goed maar heeft helaas en erg hoge  ripple, een ripple van meer dan 100mVtt zou ik niemand aanraden.

Heb even een review opgezocht van de Corsair GS800 die je nu hebt en al is deze voeding van 2013 scoort deze vele malen beter dan deze van be quiet!.

De grafische kaart is een prima kaart met een scherpe prijs.

Zou je dit moederbord aanschaffen en dat geld eigenlijk voor alle moederborden die standaard de eerste en tweede generatie Ryzens out of the box ondersteunen is om na te vragen of de laatste BIOS versie erop zit, eventueel tegen een kleine meerprijs doen ze dat in de winkel voor je.

Zo kom je niet voor verrassingen te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.