Ga naar inhoud

Pdf opslaan in huidige map VBA


Rob Embrace

Aanbevolen berichten

Hallo Excel experts,

 

Het gaat om het opslaan van een Excel bestand als PDF.

Ik heb een stukje VBA dat ervoor zorgt dat de file als pdf op een bepaalde locatie word opgeslagen, dat werkt prima.

Het zou alleen mooi zijn als het bestand dan ook in de map waar het uit opgestart is word opgeslagen als PDF.

De map waarin het bronbestand word geplaatst is elke keer anders ( er werken diverse mensen met dit bestand.

Heeft iemand een oplossing voor dit vraagstuk?

 

Hieronder het stukje VBA

ActiveWorkbook.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
        "G:\Office\Naaldwijk\Projecten financieel\Prognoses 2020\" & Filename & "\ " & Blad2.Range("F64").Value & Vnr & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, _
        IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:= _
        True
        MsgBox "De rapportage is opgeslagen op de G schijf.Nu kan je de PDF opslaan in jouw eigen financieele map. ", vbOKOnly, "Info"
        End Sub

 

Er zou dus een stukje bij moeten komen dat de file ook opslaat in de map waaruit het is opgestart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Uiteraard heb ik de code zo ingeplakt maar er word een compileer fout gemeld, er wordt een end sub verwacht.

 

Voor de duidelijkheid hier onder de complete code met een beschrijving.

Sub MacroROB()
Mdd = Month(Now())
If Blad2.Range("D67").Value = Mdd Then
    Vnr = Blad2.Range("E67").Value + 1
Else
    Blad2.Range("D67").Value = Mdd
    Vnr = 0
End If
Blad2.Range("E67").Value = Vnr
Vnr = "  (" & Vnr & ")"


    ActiveWorkbook.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
        "G:\Office\Naaldwijk\Projecten financieel\Prognoses 2020\" & Filename & "\ " & Blad2.Range("F64").Value & Vnr & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, _
        IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:= _
        True
        MsgBox "De rapportage is opgeslagen op de G schijf.Nu kan je de PDF opslaan in jouw eigen financieele map. ", vbOKOnly, "Info"
        End Sub

Sub dotch()
ActiveWorkbook.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=ThisWorkbook.Path & "\" & Blad2.Range("F64").Value & ".pdf", _
Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=True
End Sub

 

Als ik de nieuwe code in plak waar het zou moeten dan word er een End sub verwacht na de megbox.

 

Een klein beetje uitleg over de code:

op het blad staat een knop die er voor moet zorgen dat de file wordt opgeslagen als PDF op een server in de map prognoses 2020.

Het bestand bevind zich op dat moment op een willekeurige pc in het netwerk.

Het bestand wordt opgeslagen met de file name en een volgnummer.

Wat ik graag zou zien is dat de file ook in de map wordt opgeslagen waar het zich op dat moment bevind.

uiteraard ook als pdf en met volg nummer ( het zelfde als op de server).

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is en dat iemand een idee heeft.

mvg Rob

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.