Ga naar inhoud

Oplader Trust


Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb sinds vandaag een heel bizar probleem met mijn oplader van Trust. Ik kocht deze ter vervanging van mijn oplader van Medion die bij mijn laptop van Medion zat en die ontploft was...

Iemand kwam me vanmiddag zeggen dat de oplader raar 'rook'.. Toen ik ging kijken hing er inderdaad een verbrande lucht in de kamer, het lichtje op mijn oplader flikkerde heel snel en onregelmatig en mijn laptop was uitgevallen.

Ik heb hem terug opgestart zonder kabel, wat gelukkig ging (ik moest wel een besturingssysteem kiezen bij het opstarten, nog nooit voorgehad!), maar zodra ik de kabel terug aansloot, viel mijn laptop terug uit en flikkerde het lichtje weer. Ik durf hem nu bijna niet meer aansluiten omdat ik vrees dat er iets aan m'n laptop zal zijn als hij nog een paar keer uitvalt.

Als ik de kabel gewoon in het stopcontact stop zonder hem aan te sluiten op de laptop, lijkt alles perfect te werken, het motortje draait en het lichtje brandt regelmatig. Maar zodra ik 'm in de laptopingang steek, gaat het helemaal mis.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Dit gebeurt net nu ik m'n laptop ècht niet kan missen natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je laptop heeft al twee opladers versleten.

Eigenlijk mag je alleen opladers gebruiken die bestemd zijn voor jou laptop.

Anders kom je soms in de problemen (niet altijd)

Het kan zijn dat die oplader van Trust je laptop naar de vaantjes gedaan heeft.

Als dat zo is, moet je met de laptop terug naar de winkel, en dan sturen zij die waarschijnlijk naar Medion op.

En dan ben je je laptop voor een paar weken kwijt.

Of werkt de laptop wel zonder kabel?

In ieder geval zou ik die kabel van Trust niet meer gebruiken,duidelijk dat die rare dingen doet.

Je kan gewoon ook naar een winkel gaan, en vragen of ze nog een échte Medion kabel hebben, die voor jou laptop bestemd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, dit is een universele oplader met verschillende opzetstukjes die speciaal gemaakt is om allerlei modellen te kunnen vervangen. Je kan ook de spanning aanpassen etc.

Mijn laptop werkt zonder de oplader (nu is hij wel plat).

Medion-kabels zijn erg moeilijk verkrijgbaar... alles van Medion in het algemeen is erg moeilijk om hersteld of vervangen te krijgen door de toch wel erg slechte service..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet dat het een universele oplader is, maar ik heb daar slechte ervaring mee (lees: Acer Aspire + noname oplader = bijna opgefikte laptop)

Ga terug naar de winkel, en wissel de oplader die je nu hebt om, je zal nog wel garantie hebben?

Dan gaan ze waarschijnlijk niet echt moeilijk doen, en een nieuwe geven.

En hopen dat het niet meer gebeurt dan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt nog een staartje aan dit verhaal... Ik was ermee naar een computerzaak geweest waar ze me een andere adapter van Trust hadden verkocht. Die bleek ook niet te werken. Terug met m'n oude naar Fnac, waar vastgesteld werd dat er helemaal niets scheelde met de oplader...maar wel met het stroomcircuit van m'n laptop zelf.

Nu, 't was een Medion, na 3 kwartier bellen (5 keer doorgeschakeld) kreeg ik van Medion te horen dat het allemaal m'n eigen schuld was (want geen Medion-oplader, die was immers ontploft na 3 maanden en na veel gemail werd ik nog steeds niet geholpen) en dat het dus wellicht allemaal buiten garantie zou vallen. Ik maakte toch een afspraak om hem te laten ophalen, wat me sowieso al 60 euro zou kosten.

Gisteren echter kreeg ik te horen dat ik er daar niet mee vanaf was, want dat ik nog eens 60 euro zou mogen betalen om hem dan te laten terugsturen. Dat terwijl ik dan ook nog eens alle kosten voor de herstelling zou mogen dragen... (nieuw moederbord)

Ik heb al dit dus maar gelaten voor wat het was. Ik heb een backup kunnen maken van al m'n data en ben nu aan het rondkijken voor een nieuwe laptop (zie ander topic, alle tips en advies welkom). In elk geval zou ik iedereen aanraden om iets te kopen van Medion, hetzij fototoestellen, computers, laptops.. Ik ben er absoluut niet van te spreken. Dit was al de tweede laptop waar ik niets dan problemen mee heb gehad en de service is ronduit abominabel. Op naar iets beters dus, en die opladers van Trust zijn weldegelijk te vertrouwen als noodoplossing...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig om te horen dat het zo moest aflopen.

Echt ronduit belachelijk 60 euro verzendingskostten, naar waar sturen ze dat op, naar China ofzo?

en die opladers van Trust zijn weldegelijk te vertrouwen als noodoplossing...

Trust is nu ook niet direcht het beste merk op de markt...

Maar als tussenoplossing gaat het natuurlijk wel...

Veel geluk met je volgende laptop in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen sturen ze hem al zeker naar Nederland, Sleidinge ofzo, naar het schijnt hetzelfde herstelcenter als voor Acer, dat belooft :) Al vraag ik me af of ze dan niet nog eens naar Duitsland gaan ook.. Het zal me altijd een raadsel blijven. In elk geval blij dat ik 'm niet heb laten ophalen. Voor de kosten om hem te laten ophalen en terugsturen heb ik een backup en een 500Gb externe harde schijf gekocht, dat zal me beter van pas komen dan nodeloze kosten en een wellicht erg gepeperde factuur (voor een computer die dan nog steeds rommel blijft).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.