Ga naar inhoud

Microsoft paswoord en hello pincode weghalen W10


wes45

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb mijn nieuwe laptop willen koppelen aan mijn microsoft account. Stel dat ik ooit windows10 opnieuw wil installeren is mijn licentie van Windows gekoppeld aan mijn account.

Nu heb ik wel een probleem dat de laptop telkens bij opstarten nu een paswoord vraagt van mijn microsoft account en daarna vraagt om de hello pincode in te stellen. Dit laatste had ik nog niet ingesteld.

Reden is omdat ik ook net op mijn oude laptop Windows10 opnieuw heb geïnstalleerd, en daar zit ik ook telkens met die hello pincode bij opstarten. Daarom ik dacht op mijn nieuwe laptop die hello pin nog niet in te stellen. Hoe krijg ik dit in godsnaam weg? Alle tips die ik kan vinden op internet lukken niet of ik heb niet dezelfde functies bij instellingen die ik kan uitvinken.

Laptop komt nooit buitenshuis en ik hoef geen paswoorden.

Volgende heb ik geprobeerd zonder resultaat:

-Bij aanmeldingsopties heb ik nooit aangevinkt bij "wanneer moet een wachtwoord worden vereist als u bij de computer terugkomt?"

-Vinkje verwijderen bij "gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken" https://www.windows-helpdesk.nl/zonder-wachtwoord-inloggen/

 Probleem is dat ik dit vinkje niet heb staan!

Iemand nog tips alvorens ik naar de winkels terug moet?

Alvast bedankt. Mvg Wes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Dit heb ik allemaal al geprobeerd. Intussen heb ik de hello pin toch ingesteld want op die manier hoef ik enkel een korte pin in te geven bij opstarten pc. Had ik dit niet of verwijder ik de hello pin dan moet ik telkens bij opstarten pc mijn lang paswoord voor microsoft account ingeven.

Trouwens die hello pin kan ik niet zomaar verwijderen. Op mijn scherm kan ik de tap verwijderen niet aanklikken. Daarvoor moet ik eerst de functie "aanmelden bij windows hello vereisen voor microsoft - accounts "op uit zetten. Maar zoals gezegd word terug gevraagd om de microsoft account in te geven. Daaronder ook "wanneer moet een wachtwoord worden vereist" op NOOIT gezet zonder resultaat. Mvg Wes.

accounts2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.