Ga naar inhoud

pc start niet meer op


Hillm

Aanbevolen berichten

mijn HP PC start niet meer op. Gisteren normaal afgesloten. Nu gaan de harde schijf lampjes rood knipperen en de PC geeft een alarmerend piepje. Het lijkt of de voeding kapot is (hoor de ventilator niet lopen).

Zou dat kunnen? Is die gemakkelijk te krijgen en te wisselen?

Bedankt! Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de koeler van de voeding niet hoort/ziet draaien is die waarschijnljk gewoon kapot.

En het kan zijn dat je voeding niet start als de koeler niet draait, een beveiliging eigenlijk.

En dan kan je moederbord een piep geven, dat er iets mis is.

Een voeding is niet moeilijk te krijgen, je moet allleen een A-merk kopen.

Als je reviews ziet van Huntkeys en Sweex voedingen dan krijg je schrik om je pc aan te zetten.

Goede A-merken zijn bijvoorbeeld Antec, Coolermaster, OCZ, Zalman, Be_quiet, Tagan....

Wat is het type van jou pc, het is belangrijk dat de voeding de juiste voltages kan geven, zodat er geen instabiliteit ontstaat.

Maar een voeding vervangen, als je geen ervaring hebt, dat is niet zo heel gemakkelijk.

Je moet goed weten wat je doet, maar dat lukt wel als je het rustig aan doet, of laat doen kan ook...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is DIT je pc? Of heb je een tower model?

Dan begin ik te denken dat een gewone ATX voeding niet gaat passen.

Een voeding herplaatsen is toch wel even wat werk.

Niet dat het uren ofzo in beslag neemt, maar je moet het wel juist doen.

En moeilijk is het niet, als je vanaf het begin goed kijkt waar alles aangesloten is, dan gaat dat wel lukken.

Mits je rustig en beheerst te werk gaat, en je gezond verstand gebruikt, en geen dingen gaat forceren.

Met jou configuratie moet je kijken naar een 400w voeding, 300w zal ook meer dan genoeg zijn, maar die verkopen ze niet meer zoveel.

Ik wil je één ding zeggen, en dat meen ik echt: Koop een goede A-merk voeding, en niet zo'n noname voeding omdat je wilt besparen!

Die voedingen kunnen bijlange niet leveren wat ze zeggen, en als ze het wel doen zijn ze direct kapot.

Je moet [ame=http://www.youtube.com/watch?v=ndmI_0KqG6k]YouTube - Huntkey Green Star 450 W Review[/ame] eens een kijkje nemen, dan weet je waarom ik dit zeg.

Deze voeding kan je nemen of je kan nog iets goedkoper gaan voor een 350w voeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Aäron.

Toen ik de kast eens open maakte en daarna nog eens probeerde deed ie het weer. Mogelijk heeft er even wat vast gezeten.

Het is overigens een Tower model. De voeding die er in zit is een HP PS-5341-4CF van 340 watt.

Heel erg bedankt voor je hulp!

Groet, Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Aäron,

Mijn probleem is helaas niet over maar ziet er toch anders uit. Een tijdje ging het goed maar op een gegeven moment weer mis. Bij het opstarten doet de ventilator het wel maar na 5 of 10 seconden, tijdens het opstarten, valt de PC ineens uit. Dat herhaalde zich een aantal malen. Uiteindelijk ging hij toch verder maar na een tijdje viel hij ineens weer uit. Het lijkt dan of ik iets bij 1 van de 2 harde schijven hoor klikken en dan valt hij ineens stil. Alles uit.

Heb jij enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Groet, Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hardeschijf die tikt is (meestal) kapot.

Maar dan nog zou je pc moeten starten, dat is pas na de POST dat je dan problemen krijgt.

Je hebt twee hd's? Koppel dan diegene die tikt los, en wat gebeurt er dan?

Anders denk ik dat het eerder je moederbord dat kapot is dan je voeding.

Al is het alletwee moeilijk om zeker te weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Piet,

Ik heb ook een HP Compaq dc7100, en had hetzelfde probleem. Computer draait soms weken goed, en is vervolgens niet meer aan te krijgen. Geeft dan steeds 4 piepjes. Soms schakelt de computer ook ineens uit. Vanmiddag kon ik de computer met geen mogelijkheid aan krijgen. Ik heb toen getest met een andere voeding. De computer starte probleemloos op. Oude voeding weer aangesloten, computer wilde weer niet opstarten. Nu andere voeding definief ingebouwd. Computer heeft geen problemen meer gegeven. Het vervelende is dat de orginele voeding aparte afmetingen heeft, en 2 montage gaten op een andere plaats heeft zitten. Met een beetje geknutsel lukt het wel. Let er bij de voeding ook op dat deze een haakse voeding aasluiting voor de sata HD heeft, andere past de deksel er niet op.

Ik hoop dat je hier nog iets aan hebt.

Met vriendelijke groet,

Rob Spijker

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.