Ga naar inhoud

Macro op verschillende tabbladen


Nuttelozer

Aanbevolen berichten

Beste,

 

In Excel heb ik een macro die op mijne eerste tabblad werkt met een snelkoppling (CTRL+E), wanneer ik het tweede tabblad aanklik en de snelkoppeling indruk, voert hij de macro ook uit op het eerste tabblad.

 

Is er een mogelijkheid om een macro op het actieve tabblad te laten uitvoeren met eenzelfde snelkoppeling? Dus dezelfde macro op alle tabbladen met dezelfde snelkoppeling, maar dus enkel op het actieve tabblad...

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Mijn excuses. Hier is de code:

 

Sub Rij_Invoegen()
'
' Rij_Invoegen () Macro
'
'
    Application.ScreenUpdating = False
Rows(ActiveCell.Row).Copy
Rows(ActiveCell.Row).Offset(1).Insert
Rows.Copy
ActiveCell.Offset(0, 0).Select
Application.CutCopyMode = False
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

In het bestand staan nog maar 2 maanden, de overige 10 maanden moet ik nog dupliceren.

 

In elke tabblad zie je een tabel staan waar de ontvangsten per maand worden ingegeven. Om eenvoudig een extra lijn toe te voegen gebruik ik de macro. Ik heb via het tabblad ontwikkelaars -> Macro's bij opties een sneltoets ingesteld. Maar deze werkt enkel op het eerste tabblad. Ik zou dus willen dat de macro en snelkoppeling werkt op alle tabbladen. Natuurlijk moet hij niet op alle tabbladen tegelijk een extra rij toevoegen, maar enkel in het werkblad waarin ik op dat moment aan het werken ben.

 

Alavst bedankt!

 

file.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/8/2020 om 16:52, dotchiejack zei:

Ik heb je voorbeeldje bekeken.

Je moet de macro in een gewone module zetten in plaats van in de bladmodule.

in de VBA editor (Alt + F11) -> Invoegen Module en daar je code plaatsen en een snelkoppeling toekennen.

In bijlage een voorbeeldje met als snelkoppeling Ctrl + q met mijn code.

Is dit een stap in de goede richting?

 

invoegen.xlsm 26 kB · 2 downloads

Beste,

 

Dit werkt inderdaad super! Bedankt!  Ik heb wel nog 1 vraagje. Op deze manier overschrijft hij de rijen. De totalen onderaan worden overschreven. Is het mogelijk om een rij toe te voegen en alles 1 rij mee naar onder schuift?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.