Ga naar inhoud

Download snelheid


Dummy

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Omdat een skype video gesprek tussen mijn broer en mij niet lukte (ik ontving perfect maar hij zag en hoorde mij bijna niet)

zijn we naar de oorzaak gaan zoeken.

Het éérste wat er gedaan is is de up en download snelheid gemeten        downl. 19,5

                                                                                                                        upl.    17

De persoon die dit ter plaatse heeft nagemeten zegt dat dit veel te weinig is wat volgens de tabel van skype inderdaad  zo is .

De modem is huis staat op ongeveer 150 m van de straat aansluiting ( bos ).

Momenteel gebruik hij wi fi voor de laptop ( 1m afstand). Ik heb voorgesteld om een vaste verbinding te maken tussen  de laptop en de modem maar betwijfel

of dit een grote winst zal brengen.

Nu is mijn vraag op welke manier ik wel aan de vereiste snelheid kan geraken?

Is er een minimum snelheid die de provider moeten garanderen tot aan de modem?

Deze vraag heb ik nog niet aan de provider gesteld.

Ik stel deze vraag éérst  op dit forum omdat ik weet dat de forumleden onpartijdig zijn, wat een provider natuurlijk niet is wat betreft aankopen.

Dank u

Dummy

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Dummy zei:

Het éérste wat er gedaan is is de up en download snelheid gemeten        downl. 19,5

                                                                                                                        upl.    17

Dergelijke lage snelheden komt men al eens meer tegen bij WiFi gebruik.

Bepalend zijn o.a.:

  • Het abonnement. Van een goedkoop basis abonnement mag je niet te veel verwachten. Om welke provider gaat het en welk abonnement?
  • De hardware van de computer. Meerbepaald de WiFi kaart.
  • De belasting van de lijn. Zeker in een druk bevolk woongebied en dan nog tijdens de spitsuren.
  • Meerdere WiFi gebruikers die op hetzelfde kanaal zitten te surfen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Dummy zei:

Nadat er een vaste verbinding tussen laptop en modem was gemaakt was het probleem opgelost.

Is het probleem van de trage WiFi snelheid daarmee ook opgelost? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

droske,

De WiFi was en is voor niets of niemand anders in gebruik.

Of de snelheid is verbeterd weet ik niet maar ons probleem van Skype is opgelost met een kabeltje van  6€.

Ik begrijp dat je uit interesse het volledige plaatje zou willen kennen maar ik kan je de juiste gegevens moeilijk geven omdat we op 80 km van

elkaar wonen en door de ouderdom van mijn broer is het moeilijk andere technische gegevens te achterhalen.

Groeten,

Dummy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.