Ga naar inhoud

Ram Slot #2 werkt niet?


acho

Aanbevolen berichten

Hallo,

mijn 2e ramslot is defect? ik heb een paar dagen geleden een ram kaart vervangen (stroom stond nog aan xd) en opeens rook ik gesmolten plastic :stupid:

dus ik haal het geheugen eruit, en ja hoor,, zat plastic op van m'n ram slot, dus dat werkgeheugen heb ik weggegooit,, dus nu mijn vraag hoe kan ik mijn ram slot vervangen, als dat al kan :s

specs:

Operating System Microsoft Windows XP Professional/ vista ultimate (C:)

OS Service Pack Service Pack 2

DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)

Partitions

C: (NTFS) 78152 MB (75224 MB free)

E: (NTFS) 39072 MB (20463 MB free)

Total Size 114.5 GB (93.4 GB free)

Motherboard Properties

Motherboard ID 02/18/2003-KT400-8235-L7VTMC-00

Motherboard Name ECS L7VTM

Front Side Bus Properties

Bus Type DEC Alpha EV6

Bus Width 64-bit

Real Clock 133 MHz (DDR)

Effective Clock 265 MHz

Bandwidth 2122 MB/s

Memory Bus Properties

Bus Type DDR SDRAM

Bus Width 64-bit

Real Clock 99 MHz (DDR)

Effective Clock 199 MHz

Bandwidth 1592 MB/s

Chipset Bus Properties

Bus Type VIA V-Link

Bus Width 8-bit

Real Clock 66 MHz (ODR)

Effective Clock 531 MHz

Bandwidth 531 MB/s

Motherboard Physical Info

CPU Sockets/Slots 1 Socket 462

Expansion Slots 3 PCI, 1 AGP, 1 CNR

RAM Slots 2 DDR DIMM

Integrated Devices Audio

Form Factor Micro ATX

Motherboard Size 220 mm x 240 mm

Motherboard Chipset KT400

Motherboard Manufacturer

Company Name Elitegroup Computer Systems

Product Information http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Products/ProductList.aspx?CategoryID=1&MenuID=16&LanID=0

BIOS Download http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Downloads/Category_Download.aspx?Categoryid=1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je slot is kapot, dat is natuurlijk niet zo slim om een latje eruit halen als er stroom doorkomt.

En zeker als je het latje er schuin uittrekt, gewoon nooit meer doen (dat zal je wel doorhebben :D)

Ram slotjes vervangen is bijna onmogelijk, tenzij je goed kan solderen, en ergens aan zo'n slotje kan raken.

En ik acht de kans klein dat het dan nog werkt, misschien zijn er wel andere circuits kortgesloten op je moederbord.

Dus ik denk dat het niet gaat gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn 2e ramslot is defect? ik heb een paar dagen geleden een ram kaart vervangen (stroom stond nog aan xd) en opeens rook ik gesmolten plastic :stupid:

kerel, spoor jij wel :D

lol

ik denk dat je toch het beste je moederbordje kan vervangen, en als ik zo eens kijk wat voor een systeem dit is kan je het beste een nieuw systeempje kopen xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

kerel, spoor jij wel :D

lol

ik denk dat je toch het beste je moederbordje kan vervangen, en als ik zo eens kijk wat voor een systeem dit is kan je het beste een nieuw systeempje kopen xD

haha :D ja denk het ooK, bedankt voor jullie reacties. heb btw een tijdelijke oplossing miss handig voor andere mensen met dit probleem gwn een 2 gig kaart erin duwen XD heb ik ook gedaan (in me werkende slot) nu wel met stroom uit :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, ik moet zeggen dat ik het wel een geniale grap vond :D

een 2 gig latje er in duwen kan inderdaad ja... was wel een prijzig stukje geheugen denk ik zo gezien het ddr1 is... :P

maar goed, voor nu is het in iedergeval opgelost.

ik wens je succes en.... haal altijd de stekker er uit voordat je gaat prutsen xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.