Ga naar inhoud

aankoop nieuwe desktop


Gast Dirk Verhest

Aanbevolen berichten

Gast Dirk Verhest

Hello,

Ik ben nieuw op dit forum.

Mijn vraag:

ik ga een nieuwe desktop kopen en zou graag advies hebben hieromtrent:

Wat is voor mij belangrijk:

1. deze krachtige PC moet perfect zijn voor het optimaal functioneren van Flight-simulator X van Microsoft.

2. krachtig genoeg zijn om HD -beelden van een digitale camera te kunnen bewerken en in HD-kwaliteit weer te geven.

Op dit ogenblik werk ik met windows XP (RAM 1gb, 1,9 processor): voor flight-simulator geeft dit een vrij goed resuktaat, maar digitale beelbewerking (met microsoft movie-maker) is hiermee onmogelijk.

Sommige bronnen melden zelf dat 8 Gbb ram nodig is en minimul 2,6 processor. ik ben echter geen expert, heeft iemand hier ervaring mee wemle desktop aan te raden is ?

dank bij voorbaat.

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dirk,

als eerst heet ik u welkom op het forum!

kunt u misschien wat informatie geven over uw budget? dan kunnen we aan de hand daarvan eens gaan kijken wat het beste voor u zou zijn.

overigens zegt een processor van 1,9 of van 2.6 helemaal niets... een merk en type (vooral het type!) is hier van belang!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk Verhest

Hello Yannick,

Vooreerst bedankt voor je snelle reactie, het geeft alleszins vertrouwen in een forum dat voor mij totaal nieuw is (wat wil je, met mijn 55 jaar, ik behoor nog tot de generatie die groot gebracht is met pen en papier).

Wat beteft mijn huidige pc: is een HP- Pavillion - AMD-Athlon XP -2600+ met kloksnelheid 1,91 GHZ, 1,00 gb en service pack 3 (waarover ik overigens tot heden tevreden ben).

Mijn buget: 1000 à 1500 eur.

Alvast dank bij voorbaat.

Dirk Verhest

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij proberen zo veel mogelijk mensen zo snel mogelijk te helpen, zouden wij zelf ook fijn vinden natuurlijk! :-)

haha ongeacht de leeftijd, je kan nooit oud genoeg zijn om het nog eens te proberen met de pc natuurlijk!.

wenst u een merk pc? of zou een op maat geassembleerde pc ook een optie zijn voor u?

ik raad persoonlijk het laatste aan gezien je daar mee waar voor uw geld krijgt

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas zal ik 2 dagen afwezig zijn wegens cursus.

ik zal de speciale samenstelling daarna kunnen maken.

als u opgeeft wat u wilt (qua scherm, windows (xp/vista) e.d.) en minimalen vereisten enzo, dan kan een van mijn collega's daar waarschijnlijk wel naar kijken voor u, en anders kan ik het donderdag avond doen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Dirk Verhest

hella Yannick,

ik bezit reeds een scherm HP 1902.

vereisten: tot heden heb ik windows Xp, maar wil wel overstappen naar Vista om met de modernere tijden mee te gaan.

Uit diverse lectuur denk ik aan een processor Intel Core i7 (snelheid zou rond de 3GH moeten liggen), 6 GB Ram, een degelijke grafische kaart. (Dell lijkt me de beste mogelijkheden te bieden maar ik ben absoluut geen expert).

Alvast dank voor uw hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.