Ga naar inhoud

Windows verkenner opruimen

Cor-Assa
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Velen zullen het prettig vinden maar ik erger mij er mateloos aan en wil het nu opruimen.

De windows 10 verkenner in mijn 64bit versie heeft vele opties open staan waaronder zelfs dubbel!

Ik wil de volgende verwijderen maar kan op internet geen echte oplossing vinden.

Het gaat om - Snelle toegang - OneDrive - Deze pc.

Ik wil dus alleen de relevante drive's en netwerk drive's/pc's zichtbaar hebben.

Wie weet een nette oplossing?

Ik begreep dat ik dan eventueel ook iets in het register aan moet passen, dat is voor mij geen probleem.

B.v.d.

Cor Assa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou daarvoor geen structurele aanpassingen (in het register) voor gaan doen omdat ik vind dat het niet nodig is.

Open de verkenner.

Sluit OneDrive, Deze pc en Netwerk (dichtklappen).

Gebruik enkel nog Snelle toegang en koppel daar de mappen aan die je steeds gebruikt.

Stel de verkenner in zodat die enkel opent in Snelle toegang.

Net als Office heeft de Verkenner ook een Lint ofwel een balk met daarin een aantal veelgebruikte en (of) handige opties. Daarnaast zijn er ook nog meer permanent instelbare opties van de Verkenner en precies daar gaan we eens wat dieper in duiken. Klik in het Verkenner-lint op de tab Beeld (1) en aldaar op de knop Opties (2). Klik op Map- en zoekopties wijzigen (3).

afbeelding.png.9c24dc80a421ab4c18f4a59a310758e5.png    afbeelding.png.86fa81f4596a021af571d489169ce411.png

Tabblad Algemeen.

Onderstaande afbeelding geeft de aanbevolen instellingen weer. Let in uw geval vooral op de instelling bij Verkenner openen in:

afbeelding.png.53076c0e0ba2ae724bd901152479b151.png

Zolang je nadien de mappen OneDrive, Deze pc en Netwerk ongemoeid laat zullen ze gesloten blijven.

PS: ik zie dat dotchiejack net geantwoord heeft terwijl ik mijn antwoord klaar maakte. Je kunt inderdaad ook  de vinkjes bij Privacy weghalen maar dat is een persoonlijke keuze. Persoonlijk vind ik dat nu net handig dat die recentelijk geopende mappen en bestanden weergegeven worden. Maar nogmaals, het is heel persoonlijk.

aangepast door droske
Kleine toevoeging.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Droske,

Jouw advies geeft mij geen oplossing!

Zo blijf ik nog steeds met (dubbele) rotzooi zitten die ik nooit gebruik!

Ik wil alleen ouderwets de drive's zien die in mijn pc zitten en niet die extra microsoft ideen die alleen maar storen.

Dus weg met Snelle toegang, OneDrive, en Deze pc, waar allemaal zaken in staan waar ik nooit iets opslaat zoals afbeeldingen, documenten e.d.

Ik vind dat allemaal hoogst irritant en storend.

M.vr.gr.

Cor Assa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp wil je bijvoorbeeld de map afbeeldingen of muziek ...... niet meer zien omdat je die niet gebruikt.

Misschien dat volgende je probleem gedeeltelijk oplost.

Je kan mappen verplaatsen.

Rechtse klik op bijvoorbeeld de map muziek-> Eigenschappen -> Locatie -> Verplaatsen.

Zet die ergens op een locatie waar je er de minste last van hebt.

Sla ik hier de bal volledig mis dan misschien een schermafdruk met wat je precies bedoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien helpt deze uitleg je op weg : https://www.schoonepc.nl/windows10/windows_verkenner_navigatiestructuur_uitkleden.html

Er zijn wel registerwijzigingen nodig, maar dat zou geen probleem zijn.

Maak een backup van het register vooraleer je ermee gaat experimenteren, zodat je bij problemen nog terug kan.

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Delen

• Nieuwe aanmaken...