Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

nokiaprox

Lid
    • Aantal items

      560
    • Registratiedatum

    • Laatst bezocht

    Over nokiaprox

    • Titel
      Vaste Bezoeker

    Profiel Informatie

    • Geslacht
      Man
    • Land
      België

    PC Specificaties

    • Besturingssysteem
      Windows 7

    PC Ervaring

    • PC Ervaring
      Geen Info

    Recente bezoekers van dit profiel

    1.869 profielweergaven
    1. Zo'n lamp kan eens een ander licht werpen op de schijnbaar duistere problemen op het forum (en ook elders natuurlijk )
    2. Ik gun het iemand om deze kabel te winnen, daarom een reactie. Nog twee te gaan
    3. Wat je hoort is de werking van een 'noise gate' in het opnamecircuit: wanneer het signaal onder een bepaald volume (luidheid) komt, wordt het onderbroken. Dit wordt met opzet gebruikt om bepaalde (stille) stoorgeluiden te onderdrukken, bvb. het ruisen van een ventilator. Ik vrees dat daar niet veel aan te verhelpen valt in de instellingen, waarschijnlijk wordt het veroorzaakt door de mechanische opbouw en plaatsing van de ingebouwde microfoon. (In de versie van Audacity die ik heb vind ik toch nergens de mogelijkheid om dit te wijzigen bij de opname) Die ingebouwde microfoon is niet bedoeld om kwalitatief hoogstaande opnames te maken, maar om een stem op een verstaanbare manier op te nemen en door te sturen, bvb via skype. Je kan eens deze test doen: sla één enkele toon aan op de piano en laat die uitsterven. Waarschijnlijk hoor je in de opname het geluid plots stoppen als de toon stiller wordt. Ik vermoed ook dat je laptop tamelijk ver van de snaren staat, dit zal dit effect nog versterken. Voor een goede opname zou de microfoon zo dicht mogelijk bij de pianosnaren moeten staan, maar dit is uiteraard niet eenvoudig te doen. Probeer eens de laptop zo dicht mogelijk op te stellen en experimenteer met de plaatsing.
    4. Bij een zo recente computer is het misschien verstandig raad te vragen aan de winkelier, in plaats van zelf veel te gaan experimenteren. Alhoewel software niet onder de waarborg valt, kent hij misschien wel de oorzaak/oplossing voor de merken die hij verkoopt. Die update van Windows zal er waarschijnlijk wel voor iets tussen zitten.
    5. Ik ben geen specialist in Windows 10, maar wil wel een poging wagen. Probeer het volgende: Klik met de rechtermuistoets op het luidsprekericoontje in de taakbalk en kies voor 'geluidsinstellingen openen' Bij UITVOER zou daar moeten staan 'Luidsprekers (Realtek....)' ga verder naar beneden op die pagina naar VERWANTE INSTELLINGEN en klik daar op 'configuratiescherm geluid' In het volgende scherm krijg je een lijstje met de aanwezige afspeelapparaten op je PC. Staat daar 'Luidsprekers' als standaardapparaat (met een groen vinkje) ? - indien niet: klik luidspreker aan en klik op 'als standaard instellen' Klik dan op 'eigenschappen' (rechtsonder), en ga naar het tabblad 'Niveaus' : zet de waarde 'audio output op 50 (of hoger), en zorg ervoor dat naast het luidsprekertje GEEN rood verbodstekentje staat (klik eventueel op het luidsprekertje) Druk een paar keer op OK om alle vensters te sluiten. Helpt dit alles niet, kijk dan alvast eens wat microsoft als oplossingen aangeeft op deze pagina: https://support.microsoft.com/nl-be/help/4026994/windows-10-fix-sound-problems
    6. Aangezien er blijkbaar weinig interesse is, wil ik mij wel opofferen om die kabel in huis te nemen. Kan trouwens zeer goed van pas komen als op een afgelegen plaats gaten moeten geboord worden om een netwerkkabel te leggen. Allé, nog 2 reacties te gaan ...
    7. Je kan ook de 'MyProximus-app' installeren op je smartphone : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mypx_app_apps/particulieren/support/mobiele-apps/myproximus/myproximus-installeren/hoe-de-myproximus-app-downloaden.html Daarin kan je altijd het verbruik van de lopende maand volgen (jammer genoeg niet van vorige maanden , maar het is misschien handig voor de toekomst).
    8. Bwa ja, die 5 sec lijken mij normaal. Bij mij reageert het forum soms trager dan andere sites, maar dat was altijd al zo. Ik merk dus geen verandering tov vroeger.
    9. Even geprobeerd: 5 à 6 sec na het klikken krijg ik de volledige lijst met ongelezen berichten.
    10. Dít vind ik een heel rare opmerking: "It used to be possible to create itinerary files ... with an easy 3rd party tool". Waarom moet je voor zo'n basic handeling een beroep doen op 3rd party oplossingen? Zoiets moet toch voorzien zijn in hun eigen software? (Waarom koop je zo'n ding anders). Het antwoord komt over als 'we kijken er al jaren niet meer naar om' en 'eigenlijk kan je evengoed/beter een smartphone gebruiken met Google Maps' En ja, met levenslang bedoelen ze meestal de levensduur van het toestel (en dat is niet zó lang) ...
    11. Het contact met TomTom had dus niet het verhoopte resultaat. Gelukkig heb je intussen zelf een oplossing gevonden, met dank aan die motorrijder. Op je laatste 2 vragen weet ik geen antwoord, ik heb geen Tomtom. Maar nu kan je dus weer onbezorgd rondtoeren
    12. Oeps, misverstandje Dan is het wachten op een 'officieel' antwoord van TomTom. (Na het verlengd weekend ?) Iémand moet daar toch verstand hebben van hun eigen producten.
    13. Niet echt een antwoord dat je zou verwachten van een helpdesk: 'Zoek het zelf uit in de handleiding' Het getuigt ook van weinig commercieel inzicht om te antwoorden in het Engels op een vraag die gesteld werd op de Nederlandstalige webpagina, des te meer omdat die handleiding ook in het Nederlands beschikbaar is: http://download.tomtom.com/open/manuals/start_42_52_62/refman/TomTom-START-EU-RG-nl-nl.pdf (pag. 53) Ik hoop dat je alsnog het antwoord vindt met de andere tips die je al bij elkaar gesprokkeld hebt.
    14. "Wij streven ernaar... " Dat 'streven' op zich is toch al een nobel doel Nu zijn ze waarschijnlijk op zoek naar dé medewerker die jouw probleem in de praktijk gaat proberen reproduceren, om daarna (al dan niet) met een oplossing te komen
    15. Je hebt TomTom dus kunnen bereiken. Hopelijk komen ze nu ook met de oplossing voor je probleem. Ik duim voor je.
    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.