Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

nokiaprox

Lid
    • Aantal items

      587
    • Registratiedatum

    • Laatst bezocht

    Over nokiaprox

    • Titel
      Vaste Bezoeker

    Profiel Informatie

    • Geslacht
      Man
    • Land
      België

    PC Specificaties

    • Besturingssysteem
      Windows 10

    PC Ervaring

    • PC Ervaring
      Geen Info

    Recente bezoekers van dit profiel

    2.186 profielweergaven
    1. Ik zou niet zo maar op eigen houtje gaan beginnen morrelen met die partities. Die verwijderen is ook niet zo heel simpel. Het kan bvb. niet vanuit Windows-verkenner. Vaio heeft blijkbaar een eigen systeem/programma om die herstelpartitie (zij noemen het herstelgebied) te verwijderen, lees hier (<klik). Ik weet niet of dit ook van toepassing is op jouw model. Plaats eens het typenummer van jouw toestel, misschien kunnen we meer info vinden. Om die procedure toe te passen moet je zeker beschikken over herstelmedia. Die zul je evt. eerst zelf moeten maken. En zoals Passer schreef: maak zeker eerst een systeemkopie van je huidig, werkend systeem ! (Zo'n systeemkopie is trouwens nooit een slecht idee, ik maak er maandelijks één) Nadeel : je kan niet meer op een eenvoudige manier naar de fabrieksinstellingen terug, maar dat zal je waarschijnlijk toch niet meer willen. * Voordeel : Je wint er schijfruimte mee * Ik ben al enkele decennia met computers bezig en heb nog nooit een fabrieksherstel uitgevoerd: Je vertrekt dan opnieuw van een oud systeem (de toestand zoals je het jaren geleden kocht) en moet dan een hele hoop updates en programma's opnieuw installeren.
    2. Mooi, alles opgeruimd. kprm-20191208135612.txt Dan ga ik straks aan de slag met de installatie van Windows 10 Bedankt om hier een stuk van je weekend aan te spenderen en voor binnen een paar weken: prettige feestdagen!
    3. Het fixen is gebeurd : Fixlog.txt Scan met Stream Detector : geen rode regels AlternateDataStreams_Log.log
    4. Bedankt voor het vlugge antwoord. Ik heb Avast, Comodo Internet Security en Internet Security Essentials verwijderd. Eset kon niets vinden : Eset 2019-12-07.txt De nieuwe FRST-logjes: FRST.txt Addition.txt
    5. Beste specialisten, Omdat ik binnenkort noodgedwongen (en zeer tegen mijn zin) moet overschakelen op Windows 10, zou ik graag eerst mijn systeem eens willen laten controleren op malware. Kan iemand alvast mijn Farbar-logjes bekijken? FRST.txt Addition.txt Nog een bijkomend vraagje: Bij Windows 7 maak ik gebruik van Comodo (free) als firewall en Avast (free) als virusscanner, samen met Malwarebytes Premium. Ik lees veel positiefs over Windows Defender als virusscanner, maar weinig over de betrouwbaarheid als firewall. Daarom vraag ik mij af of dergelijke programma's van derden nog aangewezen zijn onder W10, of volstaat Windows Defender als beveiliging? Alvast erg bedankt voor uw reactie.
    6. Die lamp zou ideaal zijn voor de kat van de buren: zo kan ze 's nachts heel makkelijk de weg vinden in mijn tuin
    7. nokiaprox

      Kleurenbeheer

      Het was te verwachten dat dit niets zou opleveren na de update naar versie 1909. Wat bedoel je precies met "gewoonweg onleesbaar" ? Zijn de letters te klein of wazig of is het contrast niet goed ... ? Misschien kan je al eens proberen ClearType aan te passen (<- klik) aan jouw ogen.
    8. nokiaprox

      Kleurenbeheer

      Er hoort géén spatie te staan na de / (wél ervoor) ! De opdrachten zijn dus DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth Probeer het zo eens.
    9. Ik stuur voor mezelf bepaalde mails van een hotmail-account door naar een gmail-account. Daartoe maakte ik in hotmail regels aan. In gmail hoef ik verder niets te doen. Het enige dat jij volgens mij moet doen is in je voo-account een regel aanmaken dat alle e-mails doorgestuurd worden naar je gmail-account. In gmail hoef je dan verder geen instellingen te maken in "Account en import" of elders. Volgens je eerste post deed je dat eerste al: Je schrijft ook dat bepaalde e-mails wél doorgestuurd worden: Je moet eens controleren of in je voo-account de instellingen (regels) die je maakt wel toegepast worden op alle mails. Hoe je de instellingen moet maken in een voo-account weet ik niet, maar waarschijnlijk staat er iets als 'regel maken' en 'toepassen voor alle e-mails'
    10. Hoe heb je Office 365 verwijderd? Je gebruikt hiervoor best de “Office Removal Tool” van Microsoft: Kies OPTIE 2 op deze pagina van Microsoft en gebruik dit om alle voorgaande Office te verwijderen. Draai dit programma minimaal twee keer en herstart de PC, zodat je zeker weet dat alles correct is verwijderd voor je aan de nieuwe installatie begint. De eerste keer wordt soms niet alles goed verwijderd.
    11. Het herstarten van de b-box kan ook wel eens helpen : klik hier voor meer informatie (punt 2). Je kan ook eens controleren met de Proximus lijntest ( zie hier ) of je de snelheid die bij je abonnement hoort benadert (al is dat bij Proximus nooit gegarandeerd)
    12. In je screenshot van MiniTool staat linksonder : 1 Operation pending : change letter. Die opdracht is dus nog niet uitgevoerd. Om de letter K effectief toe te kennen aan je USB-stick moet je nog linksboven op Apply klikken ! Misschien kan je dan verder, hoewel MiniTool aangeeft: used: 0%, dus die stick zou leeg zijn.
    13. nokiaprox

      Acronis backup

      Je kan/mag een oude Acronis-backup niet verwijderen via Windows verkenner ! Bron : https://kb.acronis.com/content/59857 Hoe het wel moet (vanuit Acronis zelf) staat beschreven op deze pagina (< klik !)
    14. Het spijt me dat dit alles niet helpt, maar ik kan hier verder niets meer bij bedenken
    15. Lukt het dan ook niet manueel, zoals beschreven in het tweede deel van de tekst, dus na gewoon formatteren (zorg er wel voor dat er niets belangrijk op de kaart staat, ze wordt volledig leeggemaakt) Ik kopieer hier nog even die tekst: Je moet dit dus doen voor elke app afzonderlijk. En het zal ook niet mogelijk zijn voor alle apps, zeker niet voor deze die voor-geïnstalleerd zijn door Asus
    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.