Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

nokiaprox

Lid
    • Aantal items

      555
    • Registratiedatum

    • Laatst bezocht

    Over nokiaprox

    • Titel
      Vaste Bezoeker

    Profiel Informatie

    • Geslacht
      Man
    • Land
      België

    PC Specificaties

    • Besturingssysteem
      Windows 7

    PC Ervaring

    • PC Ervaring
      Geen Info

    Recente bezoekers van dit profiel

    1.759 profielweergaven
    1. Aangezien er blijkbaar weinig interesse is, wil ik mij wel opofferen om die kabel in huis te nemen. Kan trouwens zeer goed van pas komen als op een afgelegen plaats gaten moeten geboord worden om een netwerkkabel te leggen. Allé, nog 2 reacties te gaan ...
    2. Je kan ook de 'MyProximus-app' installeren op je smartphone : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mypx_app_apps/particulieren/support/mobiele-apps/myproximus/myproximus-installeren/hoe-de-myproximus-app-downloaden.html Daarin kan je altijd het verbruik van de lopende maand volgen (jammer genoeg niet van vorige maanden , maar het is misschien handig voor de toekomst).
    3. Bwa ja, die 5 sec lijken mij normaal. Bij mij reageert het forum soms trager dan andere sites, maar dat was altijd al zo. Ik merk dus geen verandering tov vroeger.
    4. Even geprobeerd: 5 à 6 sec na het klikken krijg ik de volledige lijst met ongelezen berichten.
    5. Dít vind ik een heel rare opmerking: "It used to be possible to create itinerary files ... with an easy 3rd party tool". Waarom moet je voor zo'n basic handeling een beroep doen op 3rd party oplossingen? Zoiets moet toch voorzien zijn in hun eigen software? (Waarom koop je zo'n ding anders). Het antwoord komt over als 'we kijken er al jaren niet meer naar om' en 'eigenlijk kan je evengoed/beter een smartphone gebruiken met Google Maps' En ja, met levenslang bedoelen ze meestal de levensduur van het toestel (en dat is niet zó lang) ...
    6. Het contact met TomTom had dus niet het verhoopte resultaat. Gelukkig heb je intussen zelf een oplossing gevonden, met dank aan die motorrijder. Op je laatste 2 vragen weet ik geen antwoord, ik heb geen Tomtom. Maar nu kan je dus weer onbezorgd rondtoeren
    7. Oeps, misverstandje Dan is het wachten op een 'officieel' antwoord van TomTom. (Na het verlengd weekend ?) Iémand moet daar toch verstand hebben van hun eigen producten.
    8. Niet echt een antwoord dat je zou verwachten van een helpdesk: 'Zoek het zelf uit in de handleiding' Het getuigt ook van weinig commercieel inzicht om te antwoorden in het Engels op een vraag die gesteld werd op de Nederlandstalige webpagina, des te meer omdat die handleiding ook in het Nederlands beschikbaar is: http://download.tomtom.com/open/manuals/start_42_52_62/refman/TomTom-START-EU-RG-nl-nl.pdf (pag. 53) Ik hoop dat je alsnog het antwoord vindt met de andere tips die je al bij elkaar gesprokkeld hebt.
    9. "Wij streven ernaar... " Dat 'streven' op zich is toch al een nobel doel Nu zijn ze waarschijnlijk op zoek naar dé medewerker die jouw probleem in de praktijk gaat proberen reproduceren, om daarna (al dan niet) met een oplossing te komen
    10. Je hebt TomTom dus kunnen bereiken. Hopelijk komen ze nu ook met de oplossing voor je probleem. Ik duim voor je.
    11. Eigen versterker en boxen zou ik niet gebruiken. Die zijn bedoeld voor huiskamergebruik. Je kan er voldoende 'herrie' uitkrijgen om een grote living te vullen, maar in een kerk zul je het (achteraan) amper horen. Het lijkt mij ook niet verstandig om die toestellen continu op vol vermogen te laten werken. Aangezien ze in de kerk gebruik maken van dat zwarte kastje (ik vermoed een radio/mp3/cd-speler) "waar hun muziek opstaat", is het wel mogelijk op die manier muziek af te spelen. Bijkomend voordeel van het gebruik van de kerkinstallatie: De versterking in de kerk is (uiteraard) uitgevoerd in mono. De uitgang van je laptop (en dus ook het geluid op je eigen installatie) is stereo. Mocht je stereo afspelen in de kerk, krijg je heel rare effecten, afhankelijk van de plaats waar je je bevindt. Het blauwe kastje op de foto zet het stereo-signaal om in mono, geschikt voor de kerkversterker. Probeer dus de tulpstekkers van dat zwarte toestel te gebruiken, het is ervoor voorzien en je hoeft verder niets te doen aan de bekabeling in de kerk.
    12. In dit geval kan je best gebruik maken van de reeds door jou gevonden convertor (https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-naar-composiet-av-omvormer-38756) in combinatie met een aparte audio-kabel. De opname op een dvd-recorder gebeurt toch analoog, dus verschil zal je niet merken.
    13. Heeft je TV ook een component-aansluiting (rode, groene, blauwe tulp voor het beeld, rode en witte voor geluid) ? Dan zou je een betere beeldkwaliteit kunnen krijgen met een HDMI -> component converter ( https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-naar-component-av-converter ) voor het beeld, in combinatie met de rood/witte tulp voor het geluid. Component geeft een betere kwaliteit dan composiet over scart. Nadelen: is duurder en heeft een extra voedingsadapter nodig (ipv USB). Het is echt jammer dat het HDMI-geluid niet wil werken. Even nog een wanhoopspoging: Ga naar Apparaatbeheer en klik met de rechtermuistoets op 'Intel HD Graphics 4600' ; Kies 'eigenschappen'. Ga naar het tabblad 'Stuurprogramma' en klik op 'bijwerken'. Klik dan op 'Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken'. Windows gaat dan op zoek naar de gepaste drivers. (soms, maar niet altijd lukt het om zo de recentste driver binnen te halen) Kijk dan bij geluid | afspeelapparaten of je HDMI kan instellen als standaard (je TV moet aangesloten zijn)
    14. Bij nader inzien maakt het in feite niet zoveel uit hoe die verbindingen lopen. Het voornaamste is dat het signaal van die tulpstekkers (1) ergens op de kerkversterker toekomt. Je hoeft geen moeite te doen om nog eens te gaan kijken. Je zou de laptop dus kunnen aansluiten op die tulpstekkers via dat overgangsstukje van 25 cm en eventueel een verlengkabel tot de plaats van je laptop. Dit zal volgens mij werken. En dan hoef je ook niet te beginnen om je eigen versterker met de kerkversterker te verbinden - dat lijkt mij teveel moeite en nodeloos ingewikkeld (en niet zeker dat het werkt). Jammer genoeg is Leuven een beetje ver voor mij. Maar ik ben ervan overtuigd dat je het op de beschreven manier werkend zal krijgen. Probeer het eens uit, die paar Euro voor die kabeltjes zijn nu ook niet zo erg Alvast veel succes met je workshops
    15. De verbindingen zijn niet echt duidelijk. Begrijp ik het zo goed : De tulpstekkers (1) zijn verbonden met het blauwe kastje (2) en de uitgang daarvan (3) gaat naar de kerkversterker (4) ? Als dat zo is, lijkt de eenvoudigste oplossing om die tulpstekkers (1) lost te maken en via zo'n kabel : https://www.allekabels.be/tulp-kabel/9/1513/tulp-jack-kabel.html te verbinden met je laptop. Let op : dit is slechts een overgangskabeltje van 25 cm, afhankelijk van de situatie heb je misschien nog een verlengkabel tulp-tulp nodig (zoiets : https://www.allekabels.be/tulp-kabel/9/1558/tulp-verlengkabels.html# ), die is wel verkrijgbaar in verschillende lengtes. Je hoeft hierbij dus niet te gaan morrelen aan de kerk-installatie. Om zeker te zijn dat je de versterker niet gaat overbelasten (acht ik niet waarschijnlijk), sluit je eerst de laptop aan en je zet het volume met de Windows volumeregelaar laag. Als het goed werkt kan je in Windows het volume verhogen. Benieuwd naar het resultaat. Over de aansluiting van je thuisversterker : Sluit de tulpstekkers aan op de bussen CD/AUX. Normaal is de witte stekker het linkerkanaal en de rode (oranje) het rechter (dus net andersom dan dat ze nu zitten). Aan de voorkant laat de je toets Aux/CD ingedrukt (dat is nu ook zo, meen ik te zien)
    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.