Ga naar inhoud

Raspberry Pi 4B - WPA2-Enterprise


jmn

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Allereerst weet ik niet of dit topic op de goede plaats staat, maar het leek mij het beste...

 

Mijn vraag:

Is er een eenduidige manier om een Raspberry Pi 4B connectie te laten maken met een WPA2-Enterprise netwerk, zoals ik hier op m'n werk heb?

Ik ben op internet verschillende oplossingen tegen gekomen, maar óf ze vullen elkaar aan, óf ze spreken elkaar tegen. En ik krijg het dus niet werkend.

De één wijzigt alleen het wpa_supplicant.conf bestand. De andere wijzigt ook iets in 'etc/network/interface'. Een derde haalt er ook nog het dhcpcd.conf bestand bij.

 

En op den duur heb je zoveel veranderd dat je van ellende maar weer de boel compleet reset,  omdat hij dan helemaal geen wifi netwerken meer ziet.

 

Ik ben benieuwd. Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Groet,

Johan 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op één of andere manier is het zojuist toch gelukt. Ben weer maar es voor de zoveelste keer gaan proberen met één van de vele oplossingen en zowaar!

 

Echter op een raspberry 3 Model B werkt het feilloos, op de 4B kan ik wel verbinden met het netwerk, maar kan ik geen pagina's benaderen. Dan geeft hij een naam-fout retour.

ERR_NAME_RESOLUTION_FAILED.

Mogelijk iets met de DSN server?

 

Ik zoek verder, ben al een stapje verder, maar tips blijven uiteraard welkom.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.