Ga naar inhoud

Pc bevriest


Daanh1994

Aanbevolen berichten

Als ik mijn pc een tijdje aan heb, dan loopt t scherm af en toe ineens vast en is de enige manier om hieruit te komen om op de uitknop op mijn PC te drukken. Een software-probleem is het denk in niet aangezien ik mijn harde schijf (ssd) al een keer helemaal heb gereset en opnieuw windows erop heb geïnstalleerd. Waaraan zou dit kunnen liggen? 

Mvg,

Daan Hurenkamp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op ons forum. :welkom:

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/12/2020 om 19:10, droske zei:

Welkom op ons forum. :welkom:

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

http://speccy.piriform.com/results/BDACzTtFKC2zcR0YIrPxQrO

dit zijn de specs van mijn PC.

Zelf dacht ik dat het aan de PSU kon liggen, maar ik vind het zonde om een nieuwe te kopen voor 80 euro en er vervolgens achter te komen dat dat nog steeds niet de oplossing was.

bedankt voor de hulp alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet uitgesloten dat de temperaturen van de CPU, moederbord en(of) GPU na verloop van tijd te hoog oplopen ten gevolge van stof in de koelelementen van de CPU en GPU. Toen je de Speccy log gemaakt hebt draaide de pc nog maar een tiental minuten. Op dat ogenblik waren de vermelde temperaturen nog heel goed.

Open de kast eens en kijk dat eens even na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.