Ga naar inhoud

Hulp bij VBA script in Excel


Pas Cal

Aanbevolen berichten

Goedenavond, ik ben op zoek naar iemand die het leuk vindt om een VBA script te maken voor bijgevoegd bestand. Ik heb diverse voorbeeld scripts bekeken/andere topics op dit forum, maar niets sluit aan bij mijn wensen.

 

Onderstaand is de bedoeling:

1. De regels in het bestand  moeten (aantal regels wisselt altijd) kolom C, E, G vergeleken worden met de codes in kolom A op tabblad Codes (regel; 2,3,5 matchen).
2. De matchende regels checken of die al reeds bekend zijn op het tabblad 'bekend' obv KvK. Zo ja dan niets, zo nee dan naar punt 3.
3. De matchende regels, die niet voorkomen op tabblad 'bekend' naar tabblad Uitvoer kopieeren, maar dan alleen de cellen die daar nodig zijn (bv naam, KvK en adresgegevens) + sector code toevoegen (staat op tabblad codes (cel C2)
4. Dubbele matches maar 1 x verplaatsen (regel 2 zou 2 x matchen omdat code 3031 + 3032 matcht).
5. In het voorbeeld zouden alleen regels 2 en 3 op uitvoer moeten komen. Regel 4 heeft niet de matchende codes en regel 5 staat al op het blad 'bekend '.
6. De codes op tabblad 'codes' wisselen steeds, die kunnen dus niet hard geprogrammeerd worden.

 

Is zo iets te realiseren?

Bestand SBI.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas krijg ik in bijgevoegd bestand een foutmelding. Wanneer ik in kolom G willekeurige tekst plaats loopt het script wel, maar worden er geen gegevens op het tabblad 'uitvoer' geplaats. Wanneer in in kolom G de SBI 50401 plaats, dan wordt deze wel verplaats naar het tabblad 'uitvoer'.

 

Het script heb ik iets aangepast. De SBI codes staan op een andere plaats (kolom K, M, O).  In 'module 2' heb ik de velden iets uitgebreider beschreven zodat ik sneller aanpassen kan maken. IS het wellicht mogelijk om er opmerkingen bij de plaatsen zodat ik het iets eenvoudiger zelf kan aanpassen (kennis is niet groot van VBA).

SBI Bestand-R&B.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super, met de uitleg kom ik een stuk verder! Nog 1 vraag:

Vanuit kolom AG haal ik het land op  --> land = Cells(r, 33).Value

 

Deze schrijf ik weg via --> .Offset(1, 11) = land

 

In het bestand staat het land als NL, dit zou ik graag gewijzigd willen hebben naar NEDERLAND, wanneer er BE staat dan BELGIE en wanneer er DE staat dan DUITSLAND. Matcht het niet met deze drie, dan ONBEKEND. Is dit mogelijk met het script?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.