Ga naar inhoud

Installatie van Lubuntu


Aanbevolen berichten

Ik heb op dit forum advies gekregen over de installatie van Linux en omdat het een oude 32 bits laptop was, kreeg ik het advies om Lubuntu te installeren. Ik had die laptop van een vriendin gekregen, omdat ze hem weg wou doen en ik vond dat een mooie gelegenheid om daar iets te gaan doen met Linux. Deze laptop had twee partities. Een voor windows en een kleine 20gig data partitie. Die had ik toen voor haar gemaakt voor haar foto's. Ik besloot om Lubuntu daarop te installeren. Ik wilde een dual start gaan maken om dan te ,kunnen kiezen met welk programma ik aan het werk wilde. Windows 10 of Lubuntu. Tot mijn verrassing bleek er nu een dual start op te staan. Ik kan nu na het opstarten kiezen voor Lubuntu of Windows. Als ik niets doe, wordt het Lubuntu en anders kies ik Windows. Ik denk dat dit ook gebeurt met een installatie van Linux. Maar het is dan handig om Linux op een kleine lege partitie ACHTER de Windows partitie te installeren. Ik heb het niet zelf geprobeerd. Dat zal ik nog een keer doen. Maar ik denk dat er op her forum vast wel mensen zijn die dit kunnen proberen. Dan is een ingewikkelde procedure voor een dual start niet nodig. Ik wilde die tip nog even doorgeven. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.