Ga naar inhoud

videokaart heeft uitroepteken


walterwill

Aanbevolen berichten

Mijn oude pc (HP Compaq D330) heeft een ingebouwde videokaart die sinds een paar weken niet meer herkend werd (en dus werd het beeld naar VGA gezet). Nadat ik alle mogelijke drivers heb geprobeerd wat geen resultaat gaf gaf ik het op. Ik kocht een nieuwe (dwz een oud model GeForce FX5500) en installeerde die zonder problemen. Maar de pc startte opnieuw in VGA op. Toen ik het apparatenbeheer checkte zag ik een uitroepteken staan naast de kaartcontroller. Ik kan dat wel wegwerken door de driver opnieuw te installeren wat geen probleem heeft: Windows vertelt mij dat de kaart 'digitally signed' is. Ik moet die wel zelf manueel installeren en dan wordt de juiste resolutie automatisch ingesteld. Als ik evenwel terug opstart blijft het probleem bestaan.

Ik heb ook het HP Softpack geinstalleerd en dat vertelt mij dat de nVidia kaart herkend is als "routine".

Ik heb een donker vermoeden dat er iets aan het mobo scheelt, maar hopelijk niet. Bedankt voor een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download je de drivers van de site van Nvidia of van Compaq.

Normaal bij samengestelde systemen download je gewoon van Nvidia.

Maar ik had met een FX5200 ultra (oid) ook de drivers van Nvidia en die deden echt heel raar.

En dan die van de fabrikant (Fiutsu siemens of je dat ook schrijft) werkte wel goed.

en dus werd het beeld naar VGA gezet

Wat bedoel je hier juist mee?

Bedoel je dat het beeld naar de onboard grafische kaart wordt gestuurd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de tips. Ik heb dat gedaan via HP Softpac wat geen resultaat gaf. Daarna besloot ik de bios up te daten met het gevolg dat ik alleen nog kan opstarten met F1... Bios kennelijk verkeerd afgelopen... Eerst dat probleem oplossen en dan nog eens die kaart aanpakken. Met VGA bedoel ik 640x480 ipv de gewenste 1280x960. Hopelijk vererger ik de zaak niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké, biosgeval opgelost. Even gecheckt in de instellingen en gevonden dat agp op 64 MB stond (fabrieksinstelling?). Deze op 256 gezet en nu start de zaak weer normaal op. Maar het videokaartprobleem blijft bestaan, ik moet telkens de driver manueel terug instellen (gewoon naar update driver gaan, zelf instellen, de videokaart staat erin, alleen nog op oké klikken en een minuutje koffiepauze). Ik maak er dus geen drama van maar zou toch graag weten waar het probleem ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.