Ga naar inhoud

Na exporteren naar Excel "geblokkeerd"


Rob Embrace

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een vraag over het exporteren van data naar Excel.

Wij gebruiken een calculatie programma (Syntess) en van daar uit kan je regels exporteren naar Excel.

Als deze regels openen in Excel staat altijd bij de cel eigenschappen, Bescherming, het vinkje aan bij "geblokkeerd".

De bedoeling is dat het niet geblokkeerd staat na openen in Excel.

Nu is mijn vraag,

is dit iets van Excel of vanuit Syntess?

Kan ik hier in Excel iets mee?  

 

Wie kan hier iets over vertellen?

 

MVG Rob.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

Ik weet dat het lastig is zonder voorbeeld bestand.

Ik zal uitleggen hoe het in zijn werk gaat:

In het Calculatie programma Syntess heb je de mogelijkheid om calculatie regels te exporteren naar Excel.

Dus Excel is niet actief , er bestaat geen script oid.

Als ik dus de bewuste regels uit Syntess exporteer naar Excel dan opent Excel een blad1 met daar op dan de geëxporteerde regels.

en in dit blad staat het vinkje bij geblokkeerd aan.

Dus ik wil wel een voorbeeld bestand plaatsen maar ben bang dat je daar niet zo veel aan kan zien.\

Het gaat er mij om dat het vinkje er niet staat bij geblokkeerd als ik de regels overneem.

Ik was al in contact met Syntess hierover, maar die vertellen dat het in Excel te regelen moet zijn.

Let wel elke keer dat er iets uit Syntess wordt geëxporteerd. dan opent dat in een nieuw Excel blad.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haije,

 

De Excel file die wordt geproduceerd vanuit Syntess wordt gebruikt in een prognose sheet Dit is een Excel sheet met beveiliging. Dus als de door Syntess aangemaakte regels hierin worden gekopieerd met vinkje kan je er niets meer mee.

En omdat deze handeling 5 of 6x  per prognose uitgevoerd wordt moet je 5 of 6x het vinkje weg halen voor dat je de file kopieert in de prognose sheet.

Er werken diverse mensen met dit systeem die niet allemaal handig zijn in deze applicatie vandaar dat het erg makkelijk zou zijn als het vinkje er niet staat. 

Maar ik begin nu in te zien dat het misschien handig is om in de prognose sheet iets te maken dat van het gekopieerde deel de blokkering opheft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Rob Embrace zei:

Maar ik begin nu in te zien dat het misschien handig is om in de prognose sheet iets te maken dat van het gekopieerde deel de blokkering opheft.

Goed idee, en als je nog ergens tegenaan loop, gewoon hier terug komen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.