Ga naar inhoud

mapnaam bij foto's importeren


Amanita

Aanbevolen berichten

Als ik mijn camera aansluit en "foto's importeren" kies worden de foto's elk afzonderlijk in Mijn Afbeeldingen geplaatst. Voorheen kwamen ze automatisch in Mijn afbeeldingen in een aparte Map. Die Map had de naam waarop de foto's werden gemaakt. Het gebeurt bij 2 camera's dus het ligt volgens mij niet aan de instellingen van de camera. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Camera maakt geluid bij aansluiten. Bij "Afbeeldingen en Video's importeren" gaat het mis. Die keuze is dan niet beschikbaar. Inderdaad stelde ik het voorheen wel eens in via het schermpje dat daarna normaliter volgt, zoals de handleiding toont. Kan ik dat ook op een andere manier oproepen misschien? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Amanita zei:

Bij "Afbeeldingen en Video's importeren" gaat het mis. Die keuze is dan niet beschikbaar.

Van zodra je dat geluidje hoort wordt je camera zichtbaar in de verkenner, dat zul je wel weten hé. Ben je zeker dat je met de RECHTER muisknop op je "camera" klikt?

aangepast door droske
typefoutje hersteld
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, droske zei:

dat zul je wel weten hé

Snap ik. Maar dat gebeurt niet altijd.  Soms moet ik de camera eerst inschakelen (weer geluid). En ik klik absoluut met de RECHTERMUIS! 

Uiteindelijk krijg ik meestal onderstaand beeld. Maar daar kan ik alleen selecteren welke foto's. Vreemd allemaal. Anders ga ik maar knippen en plakken. Die automatisch aangemaakte mappen waren juist zo fijn...... 

foto's import.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Amanita zei:

Die automatisch aangemaakte mappen waren juist zo fijn...... 

 

 

Ja, dat is ook zo. Maar dat kan ook op een andere manier. Namelijk via de app Foto's van Windows 10.

 

Je kunt foto's en video's importeren die je hebt opgeslagen op de SD-kaart van een camera, een USB-station of een ander apparaat.

  • Sluit het apparaat met een USB-kabel aan op de pc.

  • Typ foto's in het zoekvak op de taakbalk en selecteer vervolgens de app Foto's in de zoekresultaten. 

  • Selecteer Importeren en volg de instructies om te importeren via een map of USB-apparaat. Items die u niet eerder hebt geïmporteerd, worden automatisch geselecteerd. U kunt ook kiezen wat u wilt importeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Amanita zei:

Dan toch maar de laatstgenoemde manier aanhouden. 

 

Welke manier bedoel je hier dan mee, knippen en plakken of via de app foto's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De app foto's maakt ook zelf mapjes op dag, week of maand. 't is maar dat je het weet.

Je kunt Windows zelfs zodanig instellen dat de app foto's automatisch opent van zodra je je camera op de pc aansluit.

Zie Instellingen / apparaten / automatisch afspelen. Stel daar je apparaat (camera) in op "Foto's en video's importeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.