Ga naar inhoud

nieuwe externe harde schijf


Gast Chantal De Vos

Aanbevolen berichten

Gast Chantal De Vos

vrolijk pasen aan allen

en ook nog eens bedankt voor de verjaardagwensen

en nu de vraag, ik heb me een externe harde schijf aangekocht van 1TB , aangesloten en geen probleem maar wanneer ik ze laat inzitten omdat ik er graag backup zou opzetten op één partitie en de pc na uitschakelen terug wil opstarten gaat het niet hij start niet op, als ik de schijf ontplug en dan terug opstart is er geen probleem met de opstart van de pc, het is xp dat erop staat.

dan nog een vraagje ik zou de externe schijf graag partitioneren een deel om te backuppen, een deel voor afgewerkte filmpjes, een deel voor muziek en een deel voor foto's, ik heb een handleiding gevonden via google met xp maar weet niet goed hoe groot ik de partities zou moeten maken hebben jullie een voorstel hoe groot de delen moeten zijn daarontrend.

ik heb al veel bijgeleerd dankzij jullie en zou dit dus ook graag zelfdoen is er iets waar jullie me attend op willen maken en kan ik veel misdoen daarmee of laat ik het liever aan iemand over met kennis van zaken

alvast bedankt en nog een fijne paaszondag

groetjes Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarschijnlijk is dat probleem met het eerste omdat hij probeert te booten vanaf de externe harde schijf.

u zult de prioriteit moeten wijzigen in het bios daarvoor.

om in het bios te komen moet u meestal op f2 of op de DEL(ete) toets moeten drukken.

vervolgens moet u kiezen voor "advanced bios features"

kijk dan wat er staat onder first, second & third boot device.

als daar iets staat als usb device of iets in de trand dan moet u daar heen klikken met het toetsenbord en op enter drukken en dit veranderen.

(zet de eerste op cd drive, de 2e op harddisk & de 3e disabled mocht u twijfelen)

ik zou de harde schijf niet partitioneren, gewoon een paar mappen aanmaken en daar alles in onderverdelen.

zit u ook niet met het probleem dat een bepaalde partitie misschien te klein word.

het beste kunt u de externe hardeschijf nog wel eens formatteren als NTFS.

(rechtsklik op de schijf als ik bij deze computer bent en vervolgens formatteren)

kies dan de optie snelformatteren (aanvinken)

let wel op dat formatteren ALLES wist van deze schijf, dus zorg dat ALLES er af is.

veel succes!

mochten er vragen zijn dan horen wij die graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Chantal De Vos

goede avond Yannick

ik heb op delete gedrukt wanneer hij opstart maar dan krijg ik de vraag insert curent pasword en dat weet ik niet voor zover ik weet heb ik nog nooit een paswoord gehad gelukkig kon ik eruit met de knop esc in te drukken kan ik er niet in via uitvoeren of iets anders of hoe kan ik het paswoord vinden als er al een is ergens

de externe schijf staat reeds in NTFS moet ze dan ook nog geformateerd worden ze is nieuw er staat nog niets op , en voor de back up op te plaatsen geeft het ook niet dat ze niet gepartitioneerd is? omdat ik van iemand gehoord had dat het beter was om daarvoor een partitie te maken

alvast bedankt

groetjes Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

goede avond :-)

probeer eens een van de volgende

admin

administrator

wachtwoord

en meer van die logische voor de hand liggen de dingen (merk, type, verkoper enz.)

anders moeten we voor een nadere oplossing gaan kijken.

als de schijf reeds ntfs is kan je het zo laten :-)

een backup kan er nu normaal zo opgeplaatst worden!

of dit nu op een zelfde partitie is of op een andere maakt niets uit verder, zet hem alleen wel in een andere map :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Chantal De Vos

dag Yannick

ik heb ze geprobeerd maar geen enkel paswoord gaat, kan ik dat nergens terugvinden in de pc ? hoe is dat nu mogelijk hé

dan is er nog iets wat ik vergeten te zeggen heb , de kleindochter heeft een cd'tje niet goed in de lader gestopt , resultaat de cd is uit elkaar gespat in de lader en kapot dus de cd lezer en schrijver want het is twee in één, zou daar de oorzaak niet kunnen liggen dat de nieuwe externe schijf het opstarten van de pc tegenhoud omdat die nu niet meer werkt, er is een nieuwe bestelt ik hoop dat hij er nog deze week kan ingeplaats worden, sorry dat ik het niet gezegd had het is maar nu dat ik eraan dacht omdat hij misschien iets te maken had met dat boot opstarten.

ik hoop dat je me verder kan helpen en dat we het wachtwoord vinden

nog een prettig avond verder

groetjes Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Chantal,

het beste kan je direct de cd speler afkoppelen!

het enige wat je nu nog zou kunnen doen is de bios resetten.

dat kan door middel van de batterij er uit halen (wel ALLE stroom er af en even op de powerknop drukken dan)

het gaat om deze knoopcel

remove-battery.jpg

opdruk kan anders zijn, maar zal er zo uit zien.

even paar minuten er uit laten en dan alles terug steken en opnieuw aanzetten.

zorg wel dat de cd speler direct word losgehaald! (beide kabels er af)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.