Ga naar inhoud

Zoeken met 2 variabelen


Rob Embrace

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Graag zou ik een beetje hulp krijgen bij het vinden van een formule waarbij er met twee variabelen in een tabel gezocht moet worden naar een getal in een tabel. (hoger dan de input)

Als dat getal gevonden is dan hoort daar een ander getal van de tabel bij die dan retour moet komen als antwoord.

Dit klinkt allemaal een beetje vaag dus ik zal een voorbeeld bestand er bij doen.

Ik ben benieuw wat ik kan leren.

 

MVG Rob

Test tabel.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaaa super,

En zo geniaal simpel opgelost.

Ik heb er even mee zitten stoeien en merk dat wanneer de getallen van invoer 2 boven het hoogste getal in de tabel komen hij de stap boven het laatst genoemde getal retour geeft.

Is er een mogelijkheid om iet retour te krijgen dat aangeeft dat het getal hoger is dan de max waarde? 

BV B32 hoogste getal is 860, als input 2 > is dan 860 dan retour NA.

Dat zou ook zo moeten zijn bij kleiner dan gG50 ,51 en gG63, 63 en gG80, 85

Als dit mocht lukken dan zou het helemaal compleet zijn.

 

in ieder geval alvast super bedankt voor de moeite.

 

Rob

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo JeanPaul28,

Dat info bord is mooi gedaan👌.

En dank je voor de inspanningen, word erg gewaardeerd.

Ik ben nog een beetje aan het puzzelen om iets dat ik over het hoofd heb gezien voor elkaar te krijgen.

Het gaat er namelijk om dat wanneer input 2 kleiner of gelijk is dan het kleinste getal in de tabel dat er dan de bij behorende waarde van het kleinste getal retour komt.

Voorbeeld Bij B6 t/m gG32 als input 2 kleiner of gelijk is dan het kleinste getal dan 2.5 retour. Bij gG50 kleiner of gelijk aan dan 51 dan 4 retour. Enz.

Heb jij nog een mooi idee hier in?

 

MVG Rob

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.