Ga naar inhoud

Grafiek waarin bedragen van dezelfde categorie worden opgeteld


Guido36

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen. Ik ben een beetje op de "doe het zelf"-manier een excel bestand aan het maken van aandelen. Nu heb ik een spreiding in mijn portefeuille van bedrijven in verschillende sectoren. Ik heb een grafiek gemaakt waarin wordt gevisualiseerd hoeveel ik in welke sector heb zitten. Nu Ik krijg het echter niet voor elkaar om in de grafiek waarden van dezelfde categorie automatisch bij elkaar op te tellen. Voorbeeld: ik heb een bedrijf in de sector technologie met 100 euro, een bedrijf in de sector financieel met 50 euro en twee bedrijven in de sector grondstoffen, waarvan 1 met 150 euro en 1 met 200 euro. Nu wil in de grafiek die twee bedrijven in grondstoffen, dus 150 en 200 euro, automatisch bij elkaar krijgen omdat het allebei in de sector grondstoffen valt. Kan iemand mij daarbij helpen? Ik heb eindeloos gegoogled maar krijg het niet voor elkaar. Moet ik wel vermelden dat de kolom met sectorvermelding bestaat uit cellen met een keuzelijst van 11 sectoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.