Ga naar inhoud

Rook vanonder toetsenbord EliteBook G3 -


mellinda

Aanbevolen berichten

beste,

Opeens rook vanonder m'n toetsenbord en hevige brandgeur bij m'n EliteBook 850 G3.

Hij viel automatisch uit maar hij was totaal niet warm.

Lader ruikt niet verbrand.

Open gemaakt en direct stinkende batterij verwijderd. Ook m'n twee harde schijven.

De geur zit niet enkel op de plek van de batterij maar ook in de buurt van de bios batterij.

Enig idee wat te doen om alsnog te fixen?

Ziet u mss waar het probleem zit?

 

Vriendelijke groet

IMG_20210429_121015.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een terugblik in je topics leert me dat er op 14 november 2020 al gelijkaardige problemen waren met de accu. Toch vreemd dat je zo lang bent doorgegaan zonder het probleem ten gronde aan te pakken. Ik moet er wel in één adem aan toevoegen dat ik dat topic op zeker ogenblik uit het oog verloren ben. Mijn excuses.:blush:

Je had me gerust op mijn vergetelheid mogen wijzen hoor.

 

Het is zo goed als onmogelijk om aan de hand van de getoonde afbeelding een inschatting te maken van eventuele schade.

Ben je al eens in de winkel ten rade gegaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Droske,

Ik zal hem morgen binnen brengen .

Idd hetzelfde probleem. Geen probleem, had toen v de webshop vervang batterij en lader gekregen.

Zeer kwaad geweest toen dat gebeurde en nu nog steeds.

Vraag me af gezien ie vijf jaar oud is hoeveel kosten ik er nog ga instoppen...

Hoeveel zou jij er nog aan besteden?

 

Beter om n nieuwe laptop te kopen of niet?

Ben er in dat geval nog niet uit welke. Liefst degelijk maar ook niet te duur.

Vindt niks dat bij me past momenteel.

Moet dienen boor mooie setting, resolutie en ware kleur voor foto bewerking, multitasken, gaming op 1 stand lager dan hoogste (diablo en wow).

Gewicht onder de 2kg , scherm 13-17 inch, liefst 13-15,6'.

Amd of intel maakt niet uit maar wel aparte gpu.

Vrij stille fans tijdens zwaardere activiteiten en stil toetsenbord.

Model niet ouder dan 2020, liefst 2021, prijs liefst 850 max en hopelijk 4jaar dat ie meegaat...

 

Soms heb je een week waarin alles misloopt....

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, mellinda zei:

Soms heb je een week waarin alles misloopt....

Dat kennen we. Mijn zoon had van de week ook zo een 24 uur waar hij zich doorheen moest worstelen 😁

 

Ik weet bijna wel zeker dat het probleem de accu is. Te sterke accu qua vermogen kan ervoor zorgen dat niet iedere component het vermogen ook kan verwerken. Je zou de gok kunnen wagen de laptop te starten alleen op de originele voeding. Misschien valt dan de schade nog mee. Indien de laptop niet meer start, is het betreffende beschadigde onderdeel vaak niet meer terug te vinden, laat staan, te vervangen. Dus dan moet er al snel een nieuw moederbord in.

Vaak betaal je ook nog eens voor onderzoekskosten, los van of ze het probleem kunnen vinden en fixen.

 

Mijn advies zou dan ook zijn op zoek te gaan naar een nieuw model. Let dan vooral op het werkgeheugen. 8 is mooi, 16 nog beter. Laptops met 4g. draaien wel maar bij multitasking en een spel ga je vertraging merken.

AMD of Intel, schelen niet zo veel van elkaar. Op dit moment loopt AMD iets voor. Maar dat merk je vooral bij het draaien van echt zware applicaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moederbord idd kapot +1000 euro kosten voor een laptop die mij maar 800 had gekost dus einde verhaal helaas. 

 

Bedankt voor de suggesties.

Heb altijd een amd systeem gehad in mijn desktop. Dus mss na 15jr Intel laptops eens eentje zoeken op amd, scheelt een hoop in m'n portemonee

aangepast door mellinda
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.