Ga naar inhoud

Originele versie Windows10 terugzetten ASUS ROG GL702VM


STYLUS3530

Aanbevolen berichten

Hoi 

 

Ik heb twee dezelfde Gaming laptops ASUS ROG GL702VM in huis. Nu is het zo dat op een van hen nog de originele versie van Windows10 Home staat (dus de versie zoals ze uit de doos kwam), op de andere laptop heb ik destijds is de originele versie verwijderd en vervangen door Windows 10 Educatie (dit moest een clean installatie zijn, dus moest ik ook de partities verwijderen). Ik wil nu echter de originele versie terugplaatsen op de tweede, is het mogelijk om deze versie ergens te downloaden, of kan ik op de een of andere manier een originele stick maken via mijn tweede laptop?

 

Bij voorbaat bedankt 

 

STYLUS3530

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je op die tweede laptop een clean installatie van Windows 10 Home (aanbevolen door mij) of wil je terug naar een fabrieksinstallatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, droske zei:

Wil je op die tweede laptop een clean installatie van Windows 10 Home (aanbevolen door mij) of wil je terug naar een fabrieksinstallatie?

Fabrieksinstallatie, omdat deze bepaalde bij de ROG serie bepaalde toetsen gedefinieerd zijn voor speciale functies

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, STYLUS3530 zei:

omdat deze bepaalde bij de ROG serie bepaalde toetsen gedefinieerd zijn voor speciale functies

Daar gaat Microsoft bij een clean installatie mogelijk ook wel weg mee weten en in het slechtste geval haal je er de drivers voor op bij ASUS.

 

Lukt dat niet dan is er nog geen man over boord en kloon je de schijf van de ene (eerste) pc naar de andere (tweede) en voer je daarna fabrieksherstel uit. Mogelijk moet je dan je Windows telefonisch activeren maar dat is dan ook weer geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral sorry voor het late antwoord, maar ik heb momenteel met de ASUS enkele hardwareproblemen, hiervoor zal ik nadien een andere Thread opstarten.

 

De eerste optie die je geeft is natuurlijk een mogelijkheid, maar zelf vind ik dat ASUS zijn support wat beter kon maken door bijvoorbeeld een universeel driverpakket per model ter download te zetten, enkele andere fabrikanten zijn daar spijtig genoeg beter.

 

Wat de optie betreft van het clonen, met welke gratis software zou ik dit het beste kunnen uitvoeren? Ik dacht zelfs dat men een bepaald commando kon ingeven in de CMD waardoor de gekloonde versie geactiveerd word opnieuw, maar daar ben ik niet zeker van en eveneens of het mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, STYLUS3530 zei:

Eerst en vooral sorry voor het late antwoord, maar ik heb momenteel met de ASUS enkele hardwareproblemen, hiervoor zal ik nadien een andere Thread opstarten.

 

Ik dacht begrepen te hebben dat 2 over twee identieke Asus Rog laptops beschikte. Met welke van de twee heb je hardwareproblemen? Dat zal dan toch eerst moeten opgelost worden alvorens er sprake kan zijn van clonen. Start dus dat topic maar zodat we dat eerst aanpakken.

 

3 uren geleden, STYLUS3530 zei:

De eerste optie die je geeft is natuurlijk een mogelijkheid, maar zelf vind ik dat ASUS zijn support wat beter kon maken door bijvoorbeeld een universeel driverpakket per model ter download te zetten, enkele andere fabrikanten zijn daar spijtig genoeg beter.

Jouw laptops zijn nog niet zo oud, desondanks biedt Asus op hun site geen drivers aan. Dat betekend dat Asus de drivers heeft overgedragen aan Microsoft zodat die bij een clean installatie van Windows 10 automatisch uitgevoerd worden. Een betere service kun je niet wensen.

 

Er zijn meerdere programma's in staat om een Windows systeem te clonen, o.a. deze gratis programma's: MiniTool Partition Wizard, EaseUS Todo Backup, AOMEI Partion Assistant en Macrium Reflect Free.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem treed op met de Laptop op dewelke Windows opnieuw moet worden opgezet. Het zijn inderdaad twee dezelfde systemen. Het hardware probleem heb ik net gepost:

Dat van die drivers vind ik een minder probleem, maar op de ASUS Rog is bijvoorbeeld het toetsenbord verlicht en dit kan ik nu niet meer in en uitschakelen, eveneens heeft de ROG een speciale toets dewelke specifiek is voor deze toestellen en allerlei hardware laat zien en waar men profielen kan aanmaken, vandaar dat ik de originele versie wil clonen, maar zoals je al zelf zei kan ik beter eerst het hardwareprobleem oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.