Ga naar inhoud

Database Records aanvullen aan tabel op ander tabblad middels een macro


Torro

Aanbevolen berichten

Hallo,
Zie bijgaand bestand, In tabblad 'Produccion' voer ik een record op (tabel bevat verwijzingen en formules).

Wat ik wil:
Stap 1: Nadat ik een record heb gemaakt (is te zeggen 1 tabelrij), wil ik:
Stap 2: De rij kopieren naar tabblad 'Historia' 

Stap 3: De tabel in tablad 'Historia' kopieren en plakken als 'Waarden'

Stap 4: De tabel in tabblad 'Historia' klaarzetten op de volgende beschikbare regel in de tabel (on deze tabel met een nieuwe record uit tabblad 'Produccion' aan te vullen)
Stap 5: De uit Stap1 en 2 gebruikte record verwijderen, zodat ik in dezelfde rij een nieuwe record kan opvoeren. * MET BEHOUD VAN DE OORSPRONKELIJKE VERIJWIJZINGEN EN FORMULES

* En als jullie sugerenties hebben om het Tabblad 'Produccion' gebruiksvriendelijker kunnen maken om in te vullen: Graag!

Thank you

test.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hola Philiep, dit is fantastisch!
Ik neem aan dat ik van de opgeslagen records ook draaitabbelen kan plukken.

Misschien moet ik kleine wijzigingen aanbrengen in de invoertabel/invoerformulier, als ik er zelf niet uitkom, mag ik dan nog een keertje bij je aankloppen? Wellicht via e-mail, of via dit forum?

Ontzettend bedankt!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een  ander vraagje:

Het is alweer een aantal jaren geleden dat ik veel met draaitabellen heb gewerkt en ben het dus een beetje  verleerd,

Hoe groepeer is verschillende datums naar Maanden?

Bijvoorbeeld 05-01-2021 + 16-01-2021  groeperen naar de Maand Januari...
Zo ook voor de Jaren
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, dotchiejack zei:

Kan je een voorbeeldje posten  met iets meer gegevens dan één record.waarin je manueel aangeeft wat je wilt bereiken.

in bijgaand bestand heb ik een tabel met datums (de 3 kolom in tabblad 'Produccion')

In tabblad 'Blad1' heb ik een draaitabel gemaakt, maar ik krijg de datums niet gegroepeerd in Jaartallen (in dit geval enkel en alleen jaar 2021).

Het gekke is, als ik een nieuwe werkmap open en een tabel maak met datum en vervolgens een draaitabel maak, dan wél kan ik automatisch groeperen naar Jaartal.

EBR - Voorbeeld.xlsb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Philiep,

Dankjeewel voor je reactie. Bijgaand heb ik een voorbeeldbestand gemaakt, Een eenvoudig tabelletje met een draaitabel.
Als ik het veld 'Datum' bij het opmaken van de draaitabel verplaats naar 'Rijen',  dan verschijnen er automatisch de velden Jaren, Kwartalen, Datum

 

In het eerdere bestand waar jij het formulier voor gemaakt hebt, krijg ik bij het opmaken van een draaitabel Niet automatisch de velden Jaren, Kwartalen...

Hopelijk heb ik  nu wel duidelijk overgebracht wat mijn wens is:  
Uiteindelijk wil ik van het eerdere Excelbestand (met dat formulier wat jij gemaakt hebt een nieuw tabblad toevoegen met verschillende draaitabellen.
Het tabblad 'Produccion' is hierbij de brontabel en wil graag draaitabellen maken per Jaar en Maand (en wellicht per kwartaal)

 

Map4.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Philiep,

Wederom dankjewel voor je bijdrage. Sorry voor de wat late reactie. Weer wat wijzer geworden. Ik kan nu verder met het doorontwikkelen van mijn bestand. In het geval ik tegen problemen aanloop, kan ik dan weer een beroep op je doen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Philiep,

Met enige schaamte klop ik toch weer aan.
Ik zal het even nader toelichten. Ik ben werkzaam bij een inmobiliaria in Mexico (makelaardij).
A-EBR1:   
'A' staat voor Adviseur; 
'EBR' is de naam van onze inmobiliaria en
'1' betekent dat deze adivseur de Primaire adviseur is in de verkooptransactie. 

Soms komt het voor dat de collega's intern de commissie verdelen.Daarvoor had ik kolom D aangemaakt, waarbij een collega adviseur, indien van toepassing, kan optreden als Secundair adviseur (A-EBR2).


(Het kan voorkomen dat de commissie tussen 3 personen moet worden verdeeld: A-EBR1, A-EBR2 en een externe adviseur 'A. EXT', maar dit even terzijde).


Mijn goal is om uiteindelijk de volgende samenvattingen te bewerkstelligen:
* productie per maand per adviseur (waarbij een collega zowel Primair als Secundair adviseur betrokken is).
* de volgende stap is (maar ben nog niet zover), om uiteindelijk voortschrijdend inzicht te hebben in de productie per Adviseur (EBR1+EBR2) over een x-aantal maanden (of wellicht per kwartaal), om op basis van deze productie het percentage aan commissie wat de betreffende adviseur aan de inmobiliaria afdraagt naar boven of beneden bij te stellen.

In bijgaand bestand heb ik wat voorbeeldgegevens geplaatst

Prod per maand A-EBR1 en A-EBR2.xlsb

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo, 

Ik heb een probleem met het formaat Datum.
In het formulier es de opmaak dd/mm/jjjj en als de waarden vervolgens de tabel worden aangevuld verandert de opmaak in mm/dd/jjjjj.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat de datums volgens dd/mm/jjjj opmaak in de tabel verschijnen

Alvast bedankt voor je reactie.

EBR (dotch).xlsb

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.